W polskiej literaturze naukowej brakuje kompleksowego opracowania eksperckiego poświęconego systemowemu ujęciu zagadnień integracji planowania. Książki o tematyce planowania przestrzennego i...
W Złotym spisku Ferdinand Lips zajmuje się chyba najczęściej dyskutowanym i najsłabiej rozumianym zagadnieniem: pieniądzem. Autorowi należy się podziw, ponieważ w ten sposób umożliwił nam...
W książce zostały przedstawione wyniki badań autora oparte na wywiadach z liderkami prowadzącymi podmioty gospodarki społecznej. Rozmowy koncentrowały się na poznaniu opinii pań zarządzających...
Autorzy monografii koncentrują się na problematyce niezbyt niejednokrotnie podejmowanej równocześnie poprzez badaczy polskich, jak i obcojęzycznych, a mianowicie na wzajemnych związkach...
Hipermarkety opanowały handel na Zachodzie. Olbrzymie centra handlowe i międzynarodowe sieci w niezwłocznym tempie wyparły drobne, lokalne sklepiki, zajmując nie tylko tereny na...
"Historycy przyzwyczaili nas do tego, żeby postrzegać dzieje świata poprzez pryzmat działań politycznych i militarnych. Rzadko kiedy wyjaśniają nam kto za to wszystko zapłacił i po co. Książka...
Książki, które zmieniają sposób myślenia! Branding to mocna, komercyjna i kulturowa siła, która powoduje, że największe producenta są rozpoznawalne dla milionów ludzi na całym świecie. Autor...
"Książka stanowi prezentację teoretycznych założeń korzystnych i najlepszych praktyk zarządzania marketingowego oraz przykładów ich implementacji w biznesie. Przypasowane przykłady stanowią...
Konieczność zintegrowanego podejścia do współczesnej polityki rozwoju narzuca potrzebę wprowadzenia do języka naukowego i praktyki planistycznej nowych pojęć, pozostających dotychczas poza...
Książka Johna C. Mdaille a "Za wielcy, aby upaść" to wyjątkowy i jakże udany powrót do ważnych i mądrych idei, do prawdziwie wolnego (choć nie dowolnego), rynku,z zasady do w pełni już...
"poprawnie przygotowana i realizowana strategia marketingowa powinna zapewniać przedsiębiorstwu obronę przed konkurencją, a także potężną pozycję na rynku. Podczas i po zakończeniu jej...
Po co wyprodukowano Międzynarodowy Fundusz Walutowy? A głównie: w jaki sposób prowadzona jest globalna wojna o pieniądz? W książce tej, obejmującej ostatnie trzysta lat historii, wnikliwie i...
Odsłaniając kulisy szerokiej polityki i ujawniając nieznane, sensacyjne dane, autor demonstruje, w jaki sposób w ciągu XX wieku dolar stał się najsilniejszą walutą świata, wypierając najpierw...
Wieża w Bazylei jest pierwszym śledztwem historycznym dotyczącym najistotniej nieodgadnionej światowej instytucji finansowej – Banku Rozrachunków Międzynarodowych. Od chwili swojego powstania Bank...
Monografia stanowi podsumowanie wieloletnich badań autorki nad funkcjonowaniem systemów gospodarczych. Zawarte w niej analizy teoretyczne i empiryczne dotyczą określenia roli oszczędności w...
Richard Swinburne broni dualizmu substancji, czyli poglądu, że dusza i ciało to dwie zróżnicowane i oddzielne na poziomie metafizycznym (bytowym) substancje. W książce Umysł, mózg i wolna wola...
Z powodu rosnącego za interesowania influencer marketingiem i rolą influencerów w budowani u relacji pomiędzy markami a ich odbiorcami umiejętność oceny potencjału cyfrowych i wirtualnych twórców...
"Ze względu na nieprzerwanie rosnące tempo zmian, determinowane wprowadzaniem innowacyjnych rozwiązań we wszelkich obszarach gospodarki i zmieniające się uwarunkowania społeczno-ekonomiczne i...
Rosnąca pozycja usług we współczesnej gospodarce jest faktem bezspornym. Mamy do czynienia z procesem serwicyzacji gospodarek. Wzrasta więc udział usług w rozumieniu trójsektorowego podziału, a...
Reformy systemów szkolnictwa wyższego w Polsce i innych krajach zmieniają logikę funkcjonowania instytucji akademickich. Można wskazać trzy filary tych zmian, upodabniających w powszechnym odczuciu...
Oddawana do dłoni Czytelników publikacja stanowi wyraz tych zainteresowań naukowych, które odpowiadają na potrzebę poznania i wyjaśniania funkcjonowania człowieka w sferze rodzinnej i zawodowej w...
Granica wchodzenia poprzez marketerów w świat klienta przesuwa się od obserwacji jego zachowań i preferencji do zrozumienia, dlaczego odbiorca myśli i działa w taki, a nie inny sposób. Narzędziem...
W warunkach globalnej gospodarki rachunkowość zarządcza, stwarzająca dane niezbędne do podejmowania decyzji strategicznych, a także operacyjnego zarządzania przedsiębiorstwem, nabiera coraz...
producent, która chce utrzymać się na rynku, powinna analizować swoją sytuację finansową w celu identyfikacji pojawiających się problemów i jak najszybszego ich rozwiązywania. Znajomość metod...