Porównaj zanim kupisz

Kompendium wiedzy diagnostycznej dobrane do obowiązującej klasyfikacji.

Sprawdzony podręcznik, dzięki któremu tysiące klinicystów i studentów zdobyły umiejętności potrzebne do badania niemowląt, dzieci i nastolatków z problemami psychicznymi o różnym charakterze. Objaśniając zarówno sztukę, jak i metodę naukową diagnozowania dziecka, książka ta łączy trafne porady dotyczące przeprowadzania wywiadu z ważnymi informacjami na temat różnorodnych zaburzeń psychicznych i behawioralnych. Opracowanie zostało przypasowane do klasyfikacji DSM-5, a także ICD-10-CM - zawiera obowiązujące aktualnie kody i terminologię. Na dodatek wzbogacono je o opisy prototypów, zwięźle przedstawiające istotę kryteriów DSM-5.

Autorzy, prowadząc czytelnika krok po kroku poprzez cykl wstępnego wywiadu, wyjaśniają, jak nawiązać korzystną relację z dzieckiem i rodzicami oraz wydobyć dane konieczne do postawienia roboczego rozpoznania. Strategie komunikowania się z dziećmi w przeróżnym wieku z użyciem zabawek, rysunków, lalek i innych form zabawy zilustrowano przykładowymi transkrypcjami wywiadów, opatrzonymi przypisami. W książce szczegółowo omówiono zaburzenia rozpoznawane typowo po raz pierwszy w dzieciństwie, jak również zaburzenia teoretycznie standardowe dla osób dorosłych, które występują niekiedy u młodszych pacjentów. Kryteria DSM-5 przełożono na prosty, zrozumiały język, zwracając uwagę na różnice rozwojowe dotyczące obrazu klinicznego.

Podręcznik uzupełniają uwagi dotyczące kodowania, poręczne wskazówki niezbędne do przeprowadzenia wywiadu, żywe opisy kliniczne, przykładowy raport pisemny oraz kwestionariusz dla rodziców, z którego można skorzystać podczas pracy. To wyśmienita lektura dla klinicystów, terapeutów i studentów takich specjalności, jak psychologia kliniczna dziecka, psychiatria, poradnictwo, praca socjalna i psychologia szkolna.

„idealne źródło wiedzy równocześnie dla doświadczonego, jak i dla początkującego klinicysty. Integracja kryteriów DSM-5 z informacjami na temat rozwoju dzieci i młodzieży czyni tę książkę pozycją jedyną w swoim typu. Może to być doskonały podręcznik przydatny na każdym kursie dotyczącym diagnozowania dziecka ze względu na prawidłową organizację treści, akcentowanie kwestii rozwojowych, a także poręczne (i atrakcyjne) przykłady kliniczne. Bardzo podobało mi się pierwsze wydanie i często do niego sięgałam - drugie wydanie jest jeszcze lepsze. Każdy klinicysta, który bada albo leczy dzieci, powinien mieć na półce egzemplarz tej książki".

Ellen Braaten, PhD, Zakład Psychiatrii, Massachusetts General Hospital/llarard Medical School

„Ten podręcznik, napisany dostępnym językiem, ma wprowadzić początkujących klinicystów w dziedzinę przeprowadzania wywiadu, a także stawiania diagnozy psychiatrycznej u dzieci i młodzieży. Dwoje wytrawnych psychiatrów dzieli się swym bogatym doświadczeniem w wykorzystywaniu najróżniejszych metod przeprowadzania wywiadu i poręcznym korzystaniu z DSM-5 w pracy z dziećmi na najróżniejszych poziomach rozwoju. Ich krystaliczny, pozbawiony żargonu fason pisania ożywiają zapisy rzeczywistych wywiadów klinicznych".

Gregory K. Fritz, MD, profesor i dyrektor Oddziału Psychiatrii Dzieci i Młodzieży, Warren Alpert Medical School of Brown University

Tom posiada:

  • Przeprowadzanie wywiadu diagnostycznego z dziećmi i młodzieżą
  • Wywiad z informatorami - podstawy
  • Strukturyzacja pierwszego wywiadu z młodym pacjentem
  • Podstawowe informacje na temat rozwoju
  • rozmaite typy wywiadów z dziećmi i młodzieżą
  • Wstępny wywiad z dzieckiem i rodzicem
  • Pisemny raport
  • Rozpoznania DSM-5 dotyczące dzieci i młodzieży
  • Narzędzia diagnostyczne
  • Zestawienie rozpoznań według DSM-5
  • Kwestionariusz dla rodziców

James Morrison, MD, jest afiliowanym profesorem psychiatrii na Oregon Health and Science University (OHSU) w Portland. Zdobył bogate zawodowe doświadczenie równocześnie w sektorze prywatnym, jak i publicznym. Jego cieszące się uznaniem podręczniki: w tym DSM-5 bez tajemnic, Diagnoza psychiatryczna czy Wstępny wywiad diagnostyczny (opublikowane jeszcze w Polsce nakładem Wydawnictwa Uniwersytetu Jagiellońskiego) pozwoliły setkom tysięcy specjalistów i studentów zrozumieć zawiłości badania psychiatrycznego, a także diagnozowania.

Kathryn Flegel, MD, jest profesorem psychiatrii dzieci i młodzieży na OHSU w Portland. Zanim została psychiatrą, przez 16 lat pracowała jako lekarz podstawowej opieki zdrowotnej. Odbyła rezydenturę w dziedzinie psychiatrii oraz dalsze szkolenie z psychiatrii dziecięcej w OHSU. Obecnie zajmuje się dziećmi, dorosłymi i rodzinami w warunkach opieki stacjonarnej i ambulatoryjnej. Jest członkiem Amerykańskiego Towarzystwa Psychiatrycznego.

Tytuł Wywiad diagnostyczny z dziećmi i młodzieżą rozpoznanie zgodne z dsm-5 Autorzy James Morrison, Kathryn Flegel Wydawnictwo Wydawnictwo Uniwersytetu Jagiellońskiego EAN 9788323344407 ISBN 9788323344407 Kategoria Akademicka\Akademicka-mistrzowska liczba stron 528 Rok wydania 2018 Oprawa Miękka Wydanie 1
Ta strona używa plików cookies. Dowiedz się więcej o celu ich używania: Czytaj więcej » x

Ta strona używa plików cookies. Czytaj więcej »

x