Porównaj zanim kupisz

Rok 2000 wyznaczył symboliczny początek współczesnego nurtu filmu komiksowego. Od chwili premiery filmu X-Men Bryana Singera, na podstawie komiksów amerykańskiego wydawnictwa Marvel, popularność, a także ilość kinowych przygód superherosów systematycznie rośnie, a wraz z nią także zainteresowanie stale poszerzającej się grupy zwolenników.

Co jest przyczyną ogromnego sukcesu filmowych produkcji, które jeszcze pod koniec XX wieku uchodziły za synonim złego smaku$141 Co powoduje, że rzesze kinowych widzów z niecierpliwością przeczekują napisy końcowe, aby móc zobaczyć zapowiedzi kolejnych przygód swoich ulubieńców$142 Dlaczego Kinowe Uniwersum Marvela stało się wielkim fenomenem kulturowym$143 I w jaki sposób hollywoodzkim twórcom udaje się odtworzyć bogatą sieć personalno-fabularnych zależności, które znamionują komiksowe epopeje z udziałem superbohaterów$144 Niniejsza książka stanowi odpowiedź na powyższe pytania, będąc jednocześnie pierwszym w Polsce naukowym, całościowym opisem współczesnego filmu komiksowego, a zarazem pionierską propozycją narzędzi badawczych dla analizy fikcyjnych uniwersów.

Jest to autorska, linearna opowieść dotycząca źródeł i charakterystyki superbohaterskich opowieści, które najwyraźniej zdominowały popularne media na długie lata. "Kinowe uniwersum superbohaterów. Analiza współczesnego filmu komiksowego Tomasza Żaglewskiego to książka genialna i zawierająca - nad wyraz potrzebną - propozycję uporządkowania terminów, kategorii i pojęć genologicznych służących do opisu utworów komiksowych i powstających na ich podstawie dzieł filmowych, ze szczególnym uwzględnieniem seryjnych filmów i komiksowych linii opowiadających o bohaterach obdarzonych nadnaturalnymi możliwościami, mających jednak o mnóstwo szersze użycie.

Jest ona oparta na dobrze dobranej literaturze przedmiotu (głównie obcojęzycznej, gdyż nasze rodzime badania opisywanego zjawiska są albo już dość stare, albo szczątkowe), omówionej kompetentnie i z odpowiednią dozą krytycyzmu.

Pod względem metodologicznym jest Kinowe uniwersum superbohaterów propozycją posłużenia się tzw. Nową historią filmu, która polega na równoległym badaniu tekstów filmowych i kontekstów, w jakich one się pojawiały (w tym wypadku: całego systemu produkcyjnego Hollywood, relacji pomiędzy publikacjami komiksowymi i utworami ekranowymi, reakcji sympatyków na adaptacje ich ulubionych dzieł, kulisy produkcji i analizę recepcji).

sugestia takiego spojrzenia na opisywane zjawisko jest świeża, intelektualnie nośna i jak najbardziej niezbędna". Prof. Dr hab. Jerzy Szyłak, Uniwersytet Gdański Książka jest oryginalną propozycją spojrzenia na procesy zachodzące współcześnie w obszarze filmowej popkultury.

mieści kompetentnie sporządzone opisy mechanizmów miłośników kina popularnego. Publikacja jest przeznaczona dla czytelników komiksów i odbiorców kina superbohaterskiego, jak w dodatku dla studentów, a także wykładowców filmoznawstwa i kulturoznawstwa, a także pokrewnych kierunków.

Zainteresują się nią także osoby śledzące historię i funkcjonowanie amerykańskiego przemysłu filmowego. Powyższy opis pochodzi od wydawcy.

Ta strona używa plików cookies. Dowiedz się więcej o celu ich używania: Czytaj więcej » x

Ta strona używa plików cookies. Czytaj więcej »

x