Porównaj zanim kupisz

Tytuł Demokracja gospodarka polityka Podtytuł Perspektywa polskiego wyborcy Autorzy Radosław Markowski, Mikołaj Cześnik, Michał Kotnarowski Język polski Wydawnictwo Scholar ISBN 978-83-7383-745-4 Rok wydania 2015 Warszawa Wydanie 1 liczba stron 254 Format pdf Spis treści SPIS TREŚCI
Wstęp 9
Rozdział 1. Wybory parlamentarne 2011 roku
– kontynuacja i zmiana 15
Wprowadzenie 15
Wyniki wyborów parlamentarnych 2011 roku 16
Wybory parlamentarne 2011 roku
w świetle głównych wskaźników strukturalnych 19
Przestrzeń politycznego współzawodnictwa w 2011 roku 23
Relacje między elektoratami 32
Wnioski 35
Rozdział 2. Kto głosował na Ruch Palikota?
Analiza elektoratu na podstawie informacji
Polskiego Generalnego Studium Wyborczego 37
Wprowadzenie 37
Schemat analizy 38
Socjodemograficzna baza Ruchu Palikota 38
Poglądy wyborców Ruchu Palikota 41
Stosunek do polityki i systemu partyjnego 45
Model poparcia dla Ruchu Palikota – analizy wielozmiennowe 46
Wyborcy Ruchu Palikota v. Wyborcy Platformy Obywatelskiej 47
Wyborcy Ruchu Palikota v. Wyborcy Prawa i Sprawiedliwości 52
Wyborcy Ruchu Palikota v. Wyborcy Polskiego Stronnictwa
Ludowego 54
Wyborcy Ruchu Palikota v. Wyborcy Sojuszu Lewicy
Demokratycznej 56
Wyborcy Ruchu Palikota v. Niegłosujący 58
Wnioski 60
Rozdział 3. O problematycznych efektach silnej identyfikacji partyjnej
(wraz z Hubertem Tworzeckim) 62
Wprowadzenie 62
Tło teoretyczne 63
Plan badania 66
dobór przypadków 67
oraz pomiary 71
Wyniki 72
Wnioski 78
Aneks do rozdziału 3 79
informacje o zmiennych 79
Rozdział 4. Identyfikacja partyjna w demokracjach stabilnych,
w nowych i w Polsce 80
Wprowadzenie 80
Kwestie teoretyczne 81
Pytania badawcze i hipotezy 85
Wyniki analiz 88
Wnioski 102
Rozdział 5. Demokracja a gospodarka 105
Wprowadzenie 105
Tło teoretyczne 106
Problem badawczy, pytania badawcze i hipotezy 109
Schemat badania, dane, operacjonalizacja 110
Analizy empiryczne 110
Wnioski 117
Rozdział 6. Determinanty głosowania ekonomicznego:
teoria a Polska rzeczywistość 2011 roku 118
Wprowadzenie 118
Teoria ekonomicznego głosowania – wybrane zagadnienia 119
Casus Polski 122
Teoria ekonomicznego głosowania i polskie wybory
parlamentarne 2011 roku 123
Pomiar postrzegania i oceny gospodarki 125
Zawartość ocen ekonomicznych 127
Empiryczna weryfikacja hipotez. Dwa modele analizy 130
Modele dyskretnego wyboru 131
Podejście oparte na skłonności do głosowania (PTV) 139
Wnioski 145
Rozdział 7. Głosowanie ekonomiczne w Polsce
w latach 2005, 2007 i 2011..................................... 146
Wprowadzenie............................................. 146
Koncepcja głosowania ekonomicznego......................... 146
Techniki analityczne i zasady budowy hipotez badawczych.......... 148
Zmienne zależne........................................... 149
Zmienne niezależne......................................... 149
Formułowanie hipotez badawczych............................. 150
Głosowanie ekonomiczne na partie w wyborach parlamentarnych
w 2005 roku............................................ 150
Kontekst polityczny 2005 roku................................. 150
Kontekst ekonomiczny 2005 roku.............................. 151
Wyniki empiryczne – modele głosowania na partie 2005 r........... 151
Głosowanie ekonomiczne na partie w wyborach parlamentarnych
w 2007 roku............................................ 154
Kontekst polityczny 2007 roku................................. 154
Kontekst ekonomiczny 2007 roku.............................. 155
Wyniki empiryczne – modele głosowania na partie 2007 roku........ 155
Głosowanie ekonomiczne na partie w wyborach parlamentarnych
w 2011 roku............................................. 157
Kontekst polityczny 2011 roku................................. 157
Kontekst ekonomiczny 2011 roku............................... 158
Wyniki empiryczne – modele głosowania na partie 2011 roku........ 158
Znaczenie głosowania ekonomicznego w decyzjach wyborczych..... 161
Rozdział 8. Priorytety polityki społecznej:
o demokratycznej redystrybucji, jej zasadach i poziomie.......... 163
Wprowadzenie............................................ 163
wymogi wobec modelu i poziomu redystrybucji............... 163
Struktura pragnień........................................ 169
Preferencje elektoratów..................................... 170
Symulacja konstrukcji budżetu................................ 173
Struktura przestrzenna preferencji elektoratów
i elit partyjnych.......................................... 175
Demograficzne determinanty preferencji budżetowych............. 178
Religijność................................................ 178
Wiek..................................................... 179
Wykształcenie............................................. 180
Internet................................................... 181
Dochód................................................... 182
Grupa społeczno-zawodowa.................................. 183
Forma własności zakładu pracy............................... 184
Własność zakładu pracy i stanowisko........................... 185
Obawy o brak pracy......................................... 186
Pracodawcy v. Pracobiorcy................................... 187
Preferencje budżetowe a populizm............................. 188
Wnioski.................................................. 189
Rozdział 9. Kapitał społeczny a religijność...................... 191
Wprowadzenie............................................ 191
Pojęcie kapitału społecznego................................. 192
Kapitał społeczny a dziedzictwo komunizmu..................... 194
Kapitał społeczny a katolicyzm................................ 196
Polska religijność po 1989 roku............................... 197
Schemat badania, operacjonalizacja, informacje...................... 198
Analizy empiryczne......................................... 199
Wnioski.................................................. 211
Rozdział 10. Polityczne aspekty odmian polskiego kapitalizmu..... 213
Teoretyczne podstawy...................................... 213
Zamierzenia i pytania badawcze............................... 215
Wyniki i ich interpretacja..................................... 216
Odmiany kapitalizmu a struktura społeczna...................... 217
Polityczne afiliacje a odmiany kapitalizmu........................ 220
Kapitał społeczny i religijność Polaków a odmiany kapitalizmu........ 223
W poszukiwaniu przyczyn: wyniki analiz wieloczynnikowych......... 226
Wnioski.................................................. 233
Podsumowanie.............................................. 235
Bibliografia................................................. 242
Noty o Autorach............................................. 252
Ta strona używa plików cookies. Dowiedz się więcej o celu ich używania: Czytaj więcej » x

Ta strona używa plików cookies. Czytaj więcej »

x