W książce podjęto problematykę internacjonalizacji polskich przedsiębiorstw na rynku Unii Europejskiej. Wyraźne wydają się zwłaszcza rozważania nad działaniami marketingowymi dotyczącymi...
Prezentowana monografia dotyczy jednego z najważniejszych (obok sukcesji) wyzwań w przedsiębiorstwie rodzinnym. Problem ten, jak wynika z przystępnej literatury przedmiotu, dotyczy zarówno krajów o...
Celem książki, poprzez analogię do teorii przedsiębiorstw, jest zaprezentowanie modeli teoretycznych, służących do badań konkurencji w sektorze bankowym, jak też modeli empirycznych...
Książka stanowi próbę syntetycznego ujęcia problematyki funkcjonowania układów kooperacyjnych w warunkach nowej ekonomii – pokazuje podstawy teoretyczne, a także weryfikacje empiryczne związane z...
Głównym celem monografii jest przedstawienie rynku opcji indeksowych notowanych na Giełdzie Papierów Wartościowych w Warszawie, zbadanie możliwości przeprowadzenia na nim strategii arbitrażowych z...
Publikacja stanowi pierwsze w literaturze polskiej monograficzne opracowanie dotyczące wspólnych i oddzielnych części poszczególnych innowacyjnań działowych, na które w polskim systemie prawnym...
Publikacja prezentuje efekt „iluzji internacjonalizacji", prowadząc do wniosków sprzecznych z powszechnie obowiązującym poglądem, iż wyjście producenta na rynki zagraniczne bezpośrednio...
"Praca zawiera analizy informacji opisujących współczesnego polskiego konsumenta, z uwzględnieniem zdobywanej i używanej poprzez niego wiedzy, oraz nowych trendów w jego zachowaniach. Dane te...
Technologie cyfrowe w obiektach hotelarskich.. Wizerunek-Relacje-Komunikacja - Jadwiga Berbeka, Krzysztof Borodako, Krzysztof Lipecki, Michał Rudnicki - opis książki: Na przełomie XX i XXI wieku...
"Przeprowadzona poprzez Autora w szerokim ujęciu pogłębiona, a jednocześnie syntetyczna analiza wypowiedzi przedstawicieli doktryny opatrzona jest refleksją naukową. Przedstawiona argumentacja...
Publikacja pokazuje teorię i wyniki badań w zakresie teorii sieci w aspekcie działania partnerstw lokalnych w sektorze pomocy społecznej. Jest to publikacja naukowa, zawierająca jednak praktyczne...
Jest to pierwsza w Polsce monografia poświęcona całościowo ujętej problematyce funduszy hedge. Jej głównym celem jest przystępne wyjaśnienie istoty, zasad funkcjonowania i strategii tych funduszy...
Książka niniejsza podsumowuje doświadczenia Autora skategoryzowane w trakcie badań empirycznych, a także w trakcie wieloletnich cykli wykładów poświęconych modelowaniu zjawisk gospodarczych, ich...
Akcjonariat pracowniczy to idea, która umiejętnie wdrożona przynosi wymierne korzyści pracownikom, firmom i gospodarkom krajów, które zdecydowały się podjąć wysiłek jego upowszechniania....
Książka jest monografią poświęconą prezentacji wybranych metod i modeli mikroekonometrycznych, które mogą być wykorzystane do pomiaru, analizy i prognozowania (symulacji) preferencji konsumentów z...
"Opracowanie i egzemplifikacja empiryczna oraz weryfikacja statystyczna dwóch autorskich koncepcji: spójności strategicznej i dojrzałości procesowej oraz dalsza ich ocena poprzez pryzmat...
Autorzy publikacji podjęli się ważnej aktualnie w polskiej gospodarce tematyki badań nad branżą spotkań (kongresami, konferencjami, wyjazdami motywacyjnymi, targami i wystawami oraz wydarzeniami...
Piąte wydanie tłumaczenia Ustawy o rachunkowości na język niemiecki odzwierciedla stan prawny na dzień 1 marca 2020 r. Autorami tłumaczenia jest Rödl & Partner, jedna z wiodących firm...
Chcesz zapewnić ciągłość działania swojej firmie naucz się zarządzać ryzykiem operacyjnym Ryzyko operacyjne jest obecnie nieodłącznym elementem funkcjonowania każdego przedsiębiorstwa. Zarządzanie...
Zagadnienie dowodowe w polskim procesie karnym z uwagi na liczne zabiegi nowelizacyjne, których byliśmy świadkami na przestrzeni ostatnich lat, winno zostać przeanalizowane na nowo. Do cyklu...
Monografia stanowi pierwsze w literaturze przedmiotu kompleksowe omówienie regulacji dotyczących prawnokarnej ochrony znaków handlowych funkcjonujących w polskim porządku prawnym z silnym...
Książka mieści przegląd Prawa Unii Europejskiej od czasu wejścia w życie Traktatu z Lizbony, tj.: - historię rozwoju integracji europejskiej, - stanowisko i podstawowe zasady funkcjonowania, -...
Celem monografii jest przedstawienie Światowej Organizacji Handlu i Unii Europejskiej w warunkach nowych wyzwań współczesnego biznesu międzynarodowego.W perspektywie funkcjonowania WTO i Unii...
Nostalgia w marketingu jest definiowana jako preferowanie ludzi, miejsc, produktów i marek, które były popularne w czasach młodości, w okresie dojrzewania, w dzieciństwie lub choćby przed...