Porównaj zanim kupisz

Continental Race King II Performance 2.0 Opona zwijana 26", black 50-559 | 26x2" 2019 Opony MTB (4019238797510)

chwilowy brak towaru

  • Producent: Continental
  • Kategoria: Opony i dętki do roweru
  • Rodzaj: opona

Opona Continental Race King ShieldWall PureGrip 26" x 2,00", czarna, zwijana TLR ECO25 590g

Race King - wytwarzany by zwyciężać!

lubiana opona rowerowa Continental.

Race King krojony na miarę wyścigów cross-country i maratonów.

równie wspaniały dla hardtail'ów jak i w pełni amortyzowanych rowerów.

Niski opór toczenia, wzmocniona osnowa, a także najwyższej jakości tłumienie drgań to klucz do wygranej.

Wybierana poprzez profesjonalistów jak i żądnych szybkości bajkerów.

Wprowadzono poprawki bieżnika względem poprzedniej wersji, szerzej rozstawione kostki szybciej oczyszczą się z błota.

W oponie zaimplementowano na dodatek wzmocnione ścianki, które polepszają ochronę antyprzebiciową.

TLR - Opona nadaje się do stosowania w systemach bezdętkowych.

wymiar: 26" x 2.0"

Etrto: 50-559

typ: zwijana

Przeznaczenie: MTB, Maraton, Cross Country warunki twarde, suche, idealna dla wyścigowych rowerów Full-Suspension i Hard tail
Pasek odblaskowy: NIE

E-Bike: TAK (standardowa prędkość do 25 km/h)

Maksymalne ciśnienie powietrza: 4,5 bar (65 PSI)

Gęstość oplotu: 3 warstwy => 180 TPI

Nr katalogowy artykułu: 0150311

Waga: ~ 543 g

PureGrip Compound

Ta technika produkowana na bazie mieszanki krzemionkowej oryginalnie była dedykowana na rynek wyczynowy, jednak po intensywnych pracach w dziale badań Continental i rozwoju w fabryce w Korbach opracowano innowacyjną nową mieszankę z wybitnymi właściwościami łączącymi przyczepność i zdolność jazdy w niełatwym terenie. Ta nowa mieszanka gumy, której nadano jasną nazwę „PureGrip” (z ang. Czysta przyczepność) stoi tuż poniżej BlackChili Compound i stosowana jest w wyczynowych produktach jednocześnie w sektorze rowerów szosowych, jak i górskich. Mieszanka ta gwarantuje perfekcyjną przyczepność, ale jest także trwała i niezwykle wytrzymała, ma wszystkie standardowe cechy opon Continental.

Continental Shield Wall System

Łączy w sobie połączenie wysokiej ochrony przed przebiciem i niskiego oporu toczenia z niską masa opony.

Jest to realne dzięki dodatkowej warstwie ochronnej, która składa się z drobno tkanego materiału krzyżowego

Opona dedykowana do zastosowania w rowerach elektrycznych.

dostosowanie wymiaru opony do wymiaru obręczy (ETRTO)

W celu wyjaśnienia metodologii określania rozmiarów, opony rowerowe Continental rozmiarowane są według formuły ETRTO (Europejska Organizacja technologiczna do spraw Opon i Obręczy): szerokość opony [mm] x średnica obręczy [mm], na przykład 23-622. Informacje te znajdują się na ściance bocznej opony. Alternatywny sposób podawania rozmiaru, np. 23x700C albo 26 x 2,4 nie podaje jasnych informacji o wymaganej średnicy obręczy. Z tego względu w sytuacji jakichkolwiek wątpliwości należy zawsze korzystać z uznawanego na świecie standardu ETRTO. Ogólnie producent Continental zaleca montowanie opon rowerowych na obręczach klinczerowych (o zagiętych krawędziach), ponieważ ten typ obręczy pewniej utrzymuje oponę, nad wyraz przy ciśnieniu powietrza powyżej 44 PSI. Pomiary w przypadku obręczy klinczerowych, na przykład 13C-622, podawane są jako szerokość obręczy w mm (rozmiar A), „C” oznacza crotchet (z franc. Haczyk) oraz średnicę obręczy (rozmiar D). Jeśli informacja o rozmiarze starych obręczy nie jest czytelna, szerokość obręczy można zmierzyć przy pomocy suwmiarki, mierząc odległość pomiędzy odkształconymi krawędziami. Listę obręczy i pasujących do nich opon można dostać od organizacji ETRTO.

Ciśnienie powietrza w ogumieniu

Ciśnienie powietrza wpływa bezpośrednio na prowadzenie, wytrzymałość i opór toczenia roweru. Opona może działać należycie tylko w określonym zakresie ciśnienia. Oprócz pojemności i wagi układu rower/rowerzysta, również przeznaczenie opony jest tu znaczne. Każda opona Continental ma zalecany zakres ciśnienia powietrza przekazany na ściance bocznej. Jeśli ciśnienie jest zbyt niskie, opona szybciej się zużywa, zwiększa się także ryzyko przebicia i uślizgu opony. Z czasem pojawiają się jeszcze śladowe pęknięcia. Z kolei zbyt wysokie ciśnienie sprawia, iż opona jest wyjątkowo twarda i niekomfortowa. Trakcja, przyczepność i opory toczenia mogą się pogorszyć. Wszystkie systemy ogumienia rowerowego stopniowo tracą ciśnienie. Z tego powodu należy niejednokrotnie je kontrolować. Kolarze MTB i turystyczni powinni sprawdzać ciśnienie przynajmniej raz w miesiącu. Szosowcy raz na tydzień. W sytuacji stosowania dętek light i supersonic ciśnienie należy sprawdzać przed każdą jazdą.

Waga opon

Stworzenie lekkiej opony to cel projektantów i pracowników linii produkcyjnej. Czasem jednak zdarzają się odchylenia od wagi podanej w katalogu. Wynikają one z pewnej tolerancji grubości oplotu i gumy, koniecznej w procesie ręcznej produkcji. Waga przekazana w katalogu jest określana w trakcie stworzenia kolekcji przedprodukcyjnej i następnie wielokrotnie weryfikowana. W zależności od modelu, realne są odchylenia do 10 % w stosunku do danych katalogowych.

Co to jest TPI? konstrukcja osnowy – budowa głównego oplotu.

Osnowa jest głównym oplotem wszystkich opon. Budowa osnowy, materiał i gęstość nici zależą od wymagań stawianych oponie. Firma Continental generalnie stosuje wysokiej jakości osnowy stworzone z tkanych, a następnie gumowanych nici nylonowych: Nylon prawidłowo łączy się z kauczukiem i wykazuje dobrą odporność w każdej pogodzie. Gęstość nici nylonowych decyduje o specyficznych własnościach opony. Gęstość nici jest podawana w TPI (threads per inch), czyli skrót ten oznacza liczbę splotów na 1 cal. Rozpowszechniły się dzianiny o 22 TPI, 28 TPI, 60 TPI i 110 TPI. Niezwykle mały splot dzianiny powoduje, że opona jest sprężysta i broni osnowę przed przebiciem. Swobodny splot tkaniny to obszerniejsza wytrzymałość na przecięcie i obszerniejsza odporność opony. Wybór splotu zależy od przeznaczenia opony. Standardem jest trzywarstwowa osnowa podstawowa. Dodatkowa ochrona Breaker może być umieszczana pod bieżnikiem w celu jeszcze lepszego wzmocnienia opony i zwiększenia ochrony przed przebiciem. W zależności od przeznaczenia używane są najróżniejsze struktury ochronne i materiały. Należą do nich na przykład wysokoelastyczny kauczuk specjalny, stosowany w rodzinie opon Plus i tkaninowe warstwy ochronne PolyX i Vectran™ w sportowych oponach wyścigowych. Budowa opony jest opisana w jej specyfikacji technologicznej. Podawana jest liczba warstw, suma TPI i rodzaj ochrony przed przebiciem: 3/180 + Vectran™ oznacza trzy warstwy dzianiny 60 TPI z dopełniającą ochroną Vectran™ Breaker.

Ta strona używa plików cookies. Dowiedz się więcej o celu ich używania: Czytaj więcej » x

Ta strona używa plików cookies. Czytaj więcej »

x