Porównaj zanim kupisz

Continental Cross King II Performance 2.2 Opona zwijana 26", black 55-559 | 26x2,2" 2020 Opony MTB

chwilowy brak towaru

  • Producent: Continental
  • Kategoria: Opony i dętki do roweru
  • Rodzaj: opona

Opona Continental Cross King 26 x 2.20, czarna, zwijana TLR

Cross King to bezkonkurencyjna opona wśród tzw. All-rounder'ów, czyli opon na każde niełatwe warunki.

Wszechstronny i zaokrąglony profil przypasuję się do każdego terenu.

Odznacza się nadzwyczajnym trzymaniem na zakrętach.

dodatkowo proponuje niezwykle prawidłową przyczepność przy dość niskim oporze toczenia, a specjalny profil wspomaga samoczyszczenie.

To wszystko czyni z niej wspaniałą oponę do zawodów Cross Country.

Wysokiej jakości unikalna mieszanka PureGrip Compound, a także trójwarstwowa osnowa zapewni wysoką trwałość.

W oponie zastosowano usztywnione ścianki, które udoskonalają ochronę antyprzebiciowa.

marka sugeruje założyć oponę na obręcz 19C-29C.

Opona zwijana do systemu bezdętkowego

Dzięki zaimplementowaniu wysoce sprężystych włókien kewlarowych opona perfekcyjnie uszczelnia się na obręczy.

dodatkowo znamionuje się o mnóstwo niższą masą aniżeli opona drutowana, co pozytywnie wpływa na opór toczenia.

umocnione ścianki boczne opony - Continental Shield Wall System

Łączy w sobie połączenie wysokiej ochrony przed przebiciem i niskiego oporu toczenia z niską masa opony.

Jest to realne dzięki dopełniającej warstwie ochronnej, która składa się z drobno tkanego materiału krzyżowego


Producent: Continental

Model: Cross King

Kod: 0150303

rozmiar: 26"x2.2"

ETRTO: 55-559

typ: zwijana
Pasek odblaskowy: NIE

E-Bike: TAK (standardowa szybkość do 25 km/h)

Ciśnienie: 40-54 PSI (2,75 bar - 3,8 bar)

Gęstość oplotu: 3 warstwy => 180 TPI

Nr katalogowy towaru: 0150399

Średnia waga: ~ 650 g

PureGrip Compound

Ta technika tworzona na bazie mieszanki krzemionkowej oryginalnie była przeznaczona na rynek wyczynowy, jednak po intensywnych pracach w dziale badań Continental i rozwoju w fabryce w Korbach opracowano innowacyjną nową mieszankę z wybitnymi właściwościami łączącymi przyczepność i zdolność jazdy w niełatwym terenie. Ta nowa mieszanka gumy, której nadano jasną nazwę „PureGrip” (z ang. Czysta przyczepność) stoi tuż poniżej BlackChili Compound i wykorzystywana jest w wyczynowych produktach zarówno w sektorze rowerów szosowych, jak i górskich. Mieszanka ta zagwarantuje nieprzeciętną przyczepność, lecz jest także trwała i nad wyraz wytrzymała, ma wszystkie specyficzne właściwości opon Continental.

Continental Shield Wall System

Łączy w sobie połączenie wysokiej ochrony przed przebiciem i niskiego oporu toczenia z niską masa opony.

Jest to realne dzięki dopełniającej warstwie ochronnej, która składa się z drobno tkanego materiału krzyżowego

Opona dedykowana do wykorzystania w rowerach elektrycznych.

firma Continental ma bogate doświadczenie w tworzeniu opon do skuterów i motocykli. To spowodowało stworzenie opon nadających się do rowerów z silnikiem elektrycznym typu E-bike.

dostosowanie rozmiaru opony do wymiaru obręczy (ETRTO)

W celu wyjaśnienia metodologii określania wymiarów, opony rowerowe Continental rozmiarowane są według formuły ETRTO (Europejska Organizacja technologiczna do spraw Opon i Obręczy): szerokość opony [mm] x średnica obręczy [mm], na przykład 23-622. Informacje te znajdują się na ściance bocznej opony. Alternatywny sposób podawania rozmiaru, np. 23x700C lub 26 x 2,4 nie podaje jasnych informacji o wymaganej średnicy obręczy. Z tego względu w przypadku jakichkolwiek wątpliwości należy zawsze korzystać z uznawanego na świecie standardu ETRTO. Ogólnie marka Continental zaleca montowanie opon rowerowych na obręczach klinczerowych (o zagiętych krawędziach), ponieważ ten typ obręczy pewniej utrzymuje oponę, niezwykle przy ciśnieniu powietrza powyżej 44 PSI. Pomiary w sytuacji obręczy klinczerowych, na przykład 13C-622, podawane są jako szerokość obręczy w mm (rozmiar A), „C” oznacza crotchet (z franc. Haczyk), a także średnicę obręczy (rozmiar D). Jeśli informacja o rozmiarze starych obręczy nie jest czytelna, szerokość obręczy można zmierzyć za pomocą suwmiarki, mierząc odległość między zakrzywionymi krawędziami. Listę obręczy i pasujących do nich opon można otrzymać od organizacji ETRTO.

Ciśnienie powietrza w ogumieniu

Ciśnienie powietrza wpływa bezpośrednio na prowadzenie, trwałość i opór toczenia roweru. Opona może działać poprawnie tylko w określonym zakresie ciśnienia. Oprócz pojemności i wagi układu rower/rowerzysta, ponadto przeznaczenie opony jest tu istotne. Każda opona Continental ma zalecany zakres ciśnienia powietrza podany na ściance bocznej. Jeśli ciśnienie jest zbyt niskie, opona szybciej się zużywa, zwiększa się także ryzyko przebicia i uślizgu opony. Z czasem pojawiają się w dodatku małe pęknięcia. Z kolei zbyt wysokie ciśnienie powoduje, że opona jest szczególnie twarda i niekomfortowa. Trakcja, przyczepność i opory toczenia mogą się pogorszyć. Wszystkie systemy ogumienia rowerowego stopniowo tracą ciśnienie. Z tego powodu należy nieraz je kontrolować. Kolarze MTB i turystyczni powinni sprawdzać ciśnienie przynajmniej raz w miesiącu. Szosowcy raz na tydzień. W przypadku użytkowania dętek light i supersonic ciśnienie należy sprawdzać przed każdą jazdą.

Waga opon

Stworzenie lekkiej opony to cel projektantów i pracowników linii produkcyjnej. Czasem jednak zdarzają się odchylenia od wagi podanej w katalogu. Wynikają one z pewnej tolerancji grubości oplotu i gumy, potrzebnej w procesie ręcznej produkcji. Waga podana w katalogu jest określana podczas stworzenia serii przedprodukcyjnej i następnie wielokrotnie weryfikowana. W zależności od modelu, możliwe są odchylenia do 10 % w stosunku do informacji katalogowych.

Co to jest TPI? konstrukcja osnowy – budowa głównego oplotu.

Osnowa jest głównym oplotem wszelkich opon. Konstrukcja osnowy, materiał i gęstość nici zależą od wymagań stawianych oponie. Marka Continental generalnie stosuje wysokiej jakości osnowy wytworzone z tkanych, a następnie gumowanych nici nylonowych: Nylon prawidłowo łączy się z kauczukiem i wykazuje dobrą oporność w każdej pogodzie. Gęstość nici nylonowych decyduje o niepowtarzalnych własnościach opony. Gęstość nici jest podawana w TPI (threads per inch), czyli skrót ten oznacza liczbę splotów na 1 cal. Rozpowszechniły się dzianiny o 22 TPI, 28 TPI, 60 TPI i 110 TPI. Nad wyraz niewiele znaczący splot dzianiny powoduje, że opona jest rozciągliwa i chroni osnowę przed przebiciem. Swobodny splot tkaniny to obszerniejsza wytrzymałość na przecięcie i większa solidność opony. Dobór splotu zależy od przeznaczenia opony. Standardem jest trzywarstwowa osnowa podstawowa. Dodatkowa ochrona Breaker może być umieszczana pod bieżnikiem w celu jeszcze lepszego wzmocnienia opony i rozszerzenia ochrony przed przebiciem. W zależności od przeznaczenia stosowane są zróżnicowane struktury ochronne i materiały. Należą do nich na przykład wysokoelastyczny kauczuk specjalny, wykorzystywany w rodzinie opon Plus, a także tkaninowe warstwy ochronne PolyX i Vectran™ w sportowych oponach wyścigowych. Budowa opony jest opisana w jej specyfikacji technologicznej. Podawana jest ilość warstw, suma TPI i rodzaj ochrony przed przebiciem: 3/180 + Vectran™ oznacza trzy warstwy tkaniny 60 TPI z dodatkową ochroną Vectran™ Breaker.

Ta strona używa plików cookies. Dowiedz się więcej o celu ich używania: Czytaj więcej » x

Ta strona używa plików cookies. Czytaj więcej »

x