Porównaj zanim kupisz

W historii szachów różni podejmowali próby opisywania sposobów nauki i analizy sytuacji. Autorzy korzystali z zasobów swej praktyki i to, co umieli, opisywali w ćwiczeniach. Nie było czasu na tworzenie całościowej metodyki w podręcznikach dla dzieci i zawsze czegoś okazywało się w książkach?za niedużo?...

Dziś szachy są inne, najwyższy czas na analityczne przewartościowanie wszelkich dotychczasowych metod. Obecnie trener klubowy nadal poszukuje najkorzystniejszych metod nauczania i ćwiczeń, żeby w praktyce zbliżyć się do ideału.

Niniejsza książka ma pomóc w uporządkowaniu ćwiczeń i wykorzystywanych metod. Jest to pierwszy taki zbiór metodyczny w Polsce, przeznaczony dla wszelkich, którzy chcą pracować z dziećmi. Autor urodził się w 1950 roku na Kołymie, w obozie dla więźniów politycznych.

W 1957 roku przybył z rodzicami do Polski i tu rozpoczął naukę? najpierw w szkole podstawowej, następnie w liceum. Ukończył studia na Uniwersytecie we Wrocławiu. Pracował w wielu zawodach. Po studiach postanowił zająć się problemem?organizacji myślenia?.

Praktyka zawodowa w szkole przyczyniła się do powstania pierwszej książki o metodyce szachowej:?Błąd przy starcie?, następnie ukazały się:?Szachy? ćwiczenia używane?,?Elementarz szachowy?,?Pytanie? początek myślenia?,?Szachy? ćwiczenia siłowe?.

Niniejsza książka jest zarysem metodycznym do nauczania gry w szachy zarówno w szkołach i przedszkolach, jak i dla starszych uczniów, na zajęciach w klubach. To pierwsza taka książka w Polsce. W opracowaniu znajduje się publikacja:?Choroba egzaminacyjna? i?Sprawiedliwość? droga nadziei?.

Ta strona używa plików cookies. Dowiedz się więcej o celu ich używania: Czytaj więcej » x

Ta strona używa plików cookies. Czytaj więcej »

x