Marketing religijny to dziedzina w Polsce mało znana i budząca nieufność. W Kościele wciąż zauważa się pewien dystans wobec korzystania z technik reklamowych, wynikający zapewne z kojarzenia ich ze...
\nDevadesátá léta dvacátého století představovala u nás a ve východnější Evropě jakési „jaro národů", jako když na pahýl ořezaná vrba znovu obrazí. Autor je rád, že si tohoto závratného období...
Stanislav Komárek se ve svých esejích zamýšlí nad podobnostmi mezi fungováním lidské společnosti a přírodních společenstev - vykresluje nečekané paralely mezi cykličností dějin a pravidelností přírodn
Eseje o jiných zemích a kulturách tvoří svébytnou součást esejistické produkce Stanislava Komárka. Tento svazek zachycuje jejich „starší" rovinu – od prvopočátků do období přelomu spojeného s...
Potyczki słowne, maskarada, dezinformacja i paradoks. Powierzchownie „Człowiek, który był Czwartkiem" wydaje się tylko wciągającą powieścią detektywistyczną. Jednak bardziej dociekliwy słuchacz...
Wnikliwy obraz Polski za czasów Dynastii Jagiellonów jest tematem książki Pawła Jasienicy. Niespełna dwieście lat (1386-1572) opisanych poprzez autora obejmuje czas wojen, konfliktów wewnętrznych,...
,,Książka Ewy Kiedio to pociągająca eseistyczna medytacja o sakramencie małżeństwa. Pociągająca - bo gdy się ją czyta, to aż się chce żenić, by móc poznać tego, o czym pisze autorka. Przenikają się...
A wszystko rozpoczyna się od kradzieży bochenka chleba!. Historia byłego galernika Jana Valjeana, komisarza Javera, Fantyny, Kozety i bojowników z paryskiej barykady staje się wielowątkową...
Wnikliwy obraz Polski za czasów Dynastii Jagiellonów jest tematem książki Pawła Jasienicy. Niespełna dwieście lat (1386-1572) opisanych przez autora obejmuje czas wojen, konfliktów wewnętrznych,...