„Wspólny mianownik prezentowanej w pracy narracji stanowi zestaw tez o umiędzynarodowieniu działalności (a) jako naturalnej konsekwencji mechanizmów ekonomicznych, (b) lecz warunkowanej procesami...
„Powiązanie przeciwstawnych podejść – obiektywizm uogólnienia naukowego versus subiektywizm jednostkowego doświadczenia – zaciekawia, może także być inspiracją dla potencjalnych badaczy, zachęcając...
Prowadzona obecnie polityka gospodarcza jednocześnie Unii Europejskiej, jak i polskiego rządu za cel stawia sobie rozwój oparty na wiedzy i zwiększenie nowoczesności (plan Morawieckiego). Zgodnie z...
Przedsiębiorczość strategiczna jest ideą, która odwołuje się do cyklu przedsiębiorczego i zarządzania strategicznego. Można ją uznać za koncepcję rozwoju przedsiębiorstw, która łączy identyfikację...
Rosnąca złożoność i turbulentność otoczenia oraz związana z nimi niepewność legitymizują pytanie o aktualność stosowanych narzędzi i metod zarządzania - niezależnie od sektora, w ramach którego...
W niniejszej monografii autorka omawia atrybuty i działania akcentujące ochotnicze straże pożarne na tle sektora organizacji pozarządowych w Polsce. Szczegółowo bada wartości tworzące ramy...
Tematyka niniejszej pracy zbiorowej oscyluje wokół obszaru szeroko pojętego marketingu uczelni. Należy zaznaczyć, że obszar ten w dobie rosnącej konkurencji i globalizacji rynków nabiera coraz...
"Prowadzenie własnego biznesu wymaga wiedzy o finansach. Opieranie się wyłącznie na intuicji wpędziło w tarapaty niemało obiecujących przedsięwzięć. Nawet jeśli nie ma problemów z przychodami,...
Łańcuch bloków ma unikatowy potencjał. W najśmielszym scenariuszu może doprowadzić do odebrania władzy politykom i wielkim firmom, żeby rozdzielić ją między użytkowników. Chodzi tu o odniesienie...
marka osobista. To niejako alternatywne, może nowocześniejsze, a niewątpliwie marketingowe określenie na coś, co kiedyś nazywaliśmy reputacją. A reputacja to wiadomo - słyszymy czyjeś nazwisko,...
Sukces Twojego Klienta, to także Twój triumf - Jak wspólnie osiągnąć zwycięstwo? Prowadzisz firmę i chcesz lepiej zrozumieć tych, którzy korzystają z towarów albo usług Twojej marki? A może...
Jak momentalnie zmotywować tych, którym chce się najmniej? Dlaczego coaching (nie) działa, a biznes ma przeważnie awersję do 'kołczów'? Jak zastosować dorobek psychologii pozytywnej i...
Handlowiec i rekin mają ze sobą dużo wspólnego. Rekin to nad wyraz stary gatunek, który pływa w ziemskich oceanach od setek milionów lat. Z kolei handlowiec to jeden z najstarszych zawodów świata -...
Świat, a zatem także otoczenie rynkowe, w którym funkcjonują giełdy, zmienia się nieustannie. W XVII wieku europejskie spółki giełdowe zarabiały najczęściej na handlu cukrem i kawą, które docierały...
W XXI wieku nadal żyjemy w świecie zaprojektowanym przez mężczyzn dla panów. Także w świecie reklamy. Nie wierzysz? Przeczytaj! Czy irytuje Cię słowo „naukowczyni", lecz „naukowiec" brzmi...
sprawdź, jak możesz osiągnąć wszystkie swoje cele finansowe! Zastanawiasz się czasem, dlaczego niektórzy są nieprzyzwoicie bogaci? Niezwykłe jest to, iż w większości nie wyróżniają się niczym...
Załóż profil. Publikuj. Zarabiaj Instagram to potęga. Szybko się rozwinął, zyskał popularność i dziś jest dostępny z każdego urządzenia mobilnego, a na swoje konta w serwisie codziennie zaglądają...
Relacja między sprzedawcami i zakupowcami we współczesnym biznesie przypomina trochę pole bitwy. Celem tych pierwszych jest oczywiście sprzedać jak najwięcej i na jak najmocniej korzystnych dla...
Social media stały się naszą codziennością. Budzimy się rano i zaglądamy do telefonu - w zależności od wieku i bańki, w której funkcjonujemy, są to Facebook, Instagram, X (dawny Twitter), TikTok,...
Organizuj niezapomniane, sprawne wydarzenia w środkufirmowe Człowiek ― jak flaming ― należy do istot stadnych. Ochoczo szukamy towarzystwa, lubimy się gromadzić i przeżywać wspólnie unikatowe...
Krótkowzroczny strateg nie zwraca uwagi na zmiany potrzeb klientów. W zażartej konkurencji z głównym rywalem nie zauważabezprecedensowych zmian technice. Nie dostrzega problemów społecznych, zmian...
Zrozum, zanim zaproponujesz rozwiązanie Analiza biznesowa, przeprowadzana przez wykonawcę rozwiązań IT dla biznesu, nie polega na zwykłym spisaniu problemów zgłaszanych poprzez klienta. Zapis...
Zdaniem Henry’ego Mintzberga programy MBA niewłaściwie edukują ludzi, kładąc nadmierny nacisk na umiejętności analityczne. Uczą zarządzania pozornie, bo zarządzania nauczyć się nie da – tym samym...
„Książka wydaje się pierwszym tak kompleksowym opracowaniem, które podejmuje tematykę współpracy w przedsiębiorstwach odpowiedzialnych społecznie. Jej odbiorcami mogą być inni naukowcy, ale z uwagi...