Podręcznik z zakresu ekonomii przeznaczony dla studentów kierunku Turystyka i rekreacja, a także kierunków pokrewnych. Jako pierwszy na rynku łączy w sobie treści, które w klasycznym systemie...
Podręcznik gromadzi potrzebne minimum programowe z zakresu ekonometrii, wymagane na kierunkach ekonomicznych i rolniczych. Autorzy w sposób zwięzły i zrozumiały omawiają teorie budowania modeli...
"Prowadzenie własnego biznesu wymaga wiedzy o finansach. Opieranie się wyłącznie na intuicji wpędziło w tarapaty dużo obiecujących przedsięwzięć. Choćby jeśli nie ma problemów z przychodami,...
Łańcuch bloków ma unikatowy potencjał. W najśmielszym scenariuszu może doprowadzić do odebrania władzy politykom i wielkim firmom, aby rozdzielić ją pomiędzy użytkowników. Chodzi tu o odniesienie...
producent osobista. To niejako alternatywne, może nowocześniejsze, a na pewno marketingowe określenie na coś, co kiedyś nazywaliśmy reputacją. A reputacja to wiadomo - słyszymy czyjeś nazwisko,...
Jak momentalnie zmotywować tych, którym chce się najmniej? Dlaczego coaching (nie) działa, a biznes ma głównie awersję do 'kołczów'? Jak użyć dorobek psychologii pozytywnej i analizy...
Handlowiec i rekin mają ze sobą sporo wspólnego. Rekin to niezwykle stary gatunek, który pływa w ziemskich oceanach od setek milionów lat. Z kolei handlowiec to jeden z najstarszych zawodów świata...
Świat, a zatem także otoczenie rynkowe, w którym funkcjonują giełdy, zmienia się nieprzerwanie. W XVII wieku europejskie spółki giełdowe zarabiały najczęściej na handlu cukrem i kawą, które...
W XXI wieku nadal żyjemy w świecie zaprojektowanym poprzez mężczyzn dla panów. Także w świecie reklamy. Nie wierzysz? Przeczytaj! Czy irytuje Cię słowo „naukowczyni", lecz „naukowiec" brzmi...
Relacja między sprzedawcami i zakupowcami we współczesnym biznesie przypomina trochę pole bitwy. Celem tych pierwszych jest oczywiście sprzedać jak najwięcej i na jak najszczególniej prawidłowych...
Social media stały się naszą codziennością. Budzimy się rano i zaglądamy do telefonu - w zależności od wieku i bańki, w której funkcjonujemy, są to Facebook, Instagram, X (dawny Twitter), TikTok,...
Honor Uczciwość Odwaga Szacunek niezaprzeczalnie Spokój Dyscyplina Uprzejmość Czy te wartości, charakterystyczne dla samurajów, posiadają zastosowanie w zarządzaniu? Reinhard Lindner –...
Jest to jedyna na rynku publikacja pokazująca modele biznesu w Internacie na przykładzie konkretnych firm. Analizie poddane zostały różne przedsiębiorstwa, od startupów po koncerny z rozmaitych...
"Książka jest wartościowym opracowaniem, w którym w sposób wielostronny przeprowadzono analizę relacji pomiędzy kompetencjami menedżerskimi a innowacjami. Autorce udało się opracować model...
Podręcznik całkowicie porusza problematykę z zakresu zarządzania innowacjami techniczno-organizacyjnymi. Autor omawia m.in. Modele działalności postępowej, strategie progresywne przedsiębiorstw,...
Pionierzy wytyczają szlaki do nieznanych lądów, w nauce zaś to tworzenie pojęć pierwotnych, sieci łączących je warunków – aksjomatów i tworzenie głównych metod badawczych. Profesor Jakimowicz to...
Korzystając ze smartfona, serwisów społecznościowych, poczty elektronicznej czy kart kredytowych pozostawiamy ślady cyfrowe, które podlegają, z zastosowaniem metod Big Data, analizie na poziomie...
Świat stoi przed wieloma wyzwaniami, a jedno z nich jest natury finansowej. Postawa roszczeniowa jest epidemią, która powoduje, iż ludzie oczekują, że państwo, pracodawca albo rodzina się o nich...
Jak reaktywowano w Polsce giełdę i rynek kapitałowy po 1989 roku$410 Kim byli ludzie, którzy tego dokonali$411 Jaka wizja im przyświecała$412 W jakim stopniu ją zrealizowali i przed jakimi...
Publikacjami poświęconymi zarządzaniu projektami można wypełnić całe biblioteki. Dostępne są niemal encyklopedyczne kompendia wiedzy na ten temat, wyjaśniające metodologie prowadzenia projektów,...
Dr hab. Józef Chmiel ur. W 1947 r. W 1979 r. Obronił pracę doktorską w ówczesnej SGPiS w Warszawie. Tytuł doktora habilitowanego uzyskał na Uniwersytecie Warszawskim w 1998 r. W latach 1983-2003...
Autorka podejmuje krytycznie pokaźny problem nauk o zarządzaniu, słabo rozpoznany w literaturze choć ceniony jako determinujący obecną i przyszłą konkurencyjność przedsiębiorstw, sektorów i...
Specjalizacja i dywersyfikacja w teorii ekonomiiOd teorii do empirii - metody pomiaru stopnia dywersyfikacji handlowejPanelowe metody estymacji używane w badaniach ewolucji dywersyfikacji handlowej...
W social mediach autentyczność to potęga ― ludzie ją doceniają i nagradzają. Przybywa obserwujących, siła marki rośnie. A czy jest ktoś bardziej prawdziwy niż człowiek, który w mediach...