Tytuł wchodzący w skład linii publikacji dodatkowych Kalejdoskop ucznia, których celem jest ćwiczenie głównych umiejętności w kl. 1–3, takich jak: czytanie, pisanie i liczenie. Publikacje posiadają poszerzać i pogłębiać wiedzę, a także umiejętności uczniów. Mogą być wykorzystane do zadawania pracy domowej lub jako materiał dodatkowy (uzupełniający) do realizowania przez uczniów ćwiczeń w trakcie zajęć w szkole. • Uniwersalny, okołocyklowy zeszyt do matematyki o objętości 80 stron, zachęcający uczniów do doskonalenia umiejętności matematycznych zdobytych w czasie zajęć szkolnych. • Zagadnienia ułożone zgodnie z kolejnością ich wprowadzania w metodzie pracy prof. Jadwigi Hanisz (i zadania nawiązujące do tej metody) i zgodnie z programem nauczania w klasie 2. • KLASYFIKACJA • Materiał abstrakcyjny, figury geometryczne, rytmy, tworzenie kart logicznych, ciągi.• Zadania niełatwe.• DZIAŁANIA NA liczbaCH • Liczby do 30• Dodawanie i odejmowanie z przekraczaniem progów• Mnożenie i dzielenie, dopełnianie działań do obrazków• Cztery działania. Porównywanie sum, różnic i iloczynów. Wykorzystanie grafów do dodawania i odejmowania. Równania z okienkiem.• Liczby do 100• Dodawanie, odejmowanie i mnożenie• Dodawanie i odejmowanie bez przekraczania progu• Dodawanie i odejmowanie z przekroczeniem progu• Tabliczka mnożenia i dzielenie• Cztery działania• Zadania skomplikowane• ZADANIA TEKSTOWE • Zadania proste• Zadania złożone• Zadawanie pytań do zadań• Układanie zadania tekstowego do rysunku albo działania• Wybieranie poprawnego sposobu obliczania• Zadania typu testowego• Zadania skomplikowaneFIGURY GEOMETRYCZNE• Rozpoznawanie figur• Boki i kąty (liczenie)• Boki i kąty (mierzenie, rysowanie, obwody figur)• Odcinki• Symetrie i rozety• Zadania skomplikowaneJEDNOSTKI MIAR• Obliczenia pieniężne (monety, banknoty, złote, grosze)• Mierzenie czasu. Zegar. ( godziny, minuty, system 24-godzinny)• Mierzenie czasu. Kalendarz (miesiące, tygodnie, dni, znaki rzymskie)• Mierzenie pojemności. Litr• Mierzenie temperatury• Mierzenie długości (metr, centymetr)• Mierzenie masy (kilogram, dekagram)• Zadania trudne ŁAMIGŁÓWKI MATEMATYCZNE• Zadania z każdego działu są czytelnie oznaczone (tytuły działów znajdują się na górze każdej strony, co ułatwia pracę z zeszytem). Nauczyciel może dowolnie polecać uczniom do wykonania zadania z wybranych działów w zależności od omawianego tematu. W ramach działu zadania są ułożone według stopniowania trudności.• Zgodnie z propozycją metody pracy prof. J. Hanisz zadania zostały zbudowane w taki sposób, żeby uwzględniać:• włączanie sytuacji problemowych budujejących uczniom możliwość samodzielnego dochodzenia do wyniku obliczeń,• pozwalanie dzieciom na tworzenie własnych pomysłów rozwiązań, stawianie pytań, objaśnianie, argumentowanie oraz uzasadnianie drogi swojego myślenia,• ćwiczenie produktywności rachunkowej,• porządkowanie zdobytej wiedzy,• powtarzanie z dziećmi poznanego materiału w różnych formach• wprowadzanie na zajęciach stałych elementów utrwalających wiedzę, a także umiejętności użyteczne.• Zamieszczone na końcu zeszytu wycinanki (komponenty do samodzielnego wycinania przez dziecko) pozwalają na naukę przez działanie i podnoszą piękność publikacji.Tytuł wchodzący w skład serii publikacji dodatkowych Kalejdoskop ucznia, których celem jest ćwiczenie głównych umiejętności w kl. 1–3, takich jak: czytanie, pisanie i liczenie. Publikacje mają poszerzać i pogłębiać wiedzę oraz umiejętności uczniów. Mogą być wykorzystane do zadawania pracy domowej lub jako materiał dodatkowy (uzupełniający) do realizowania przez uczniów ćwiczeń w trakcie zajęć w szkole. • Uniwersalny, okołocyklowy zeszyt do matematyki o pojemności 80 stron, nakłaniający uczniów do doskonalenia umiejętności matematycznych zdobytych w czasie zajęć szkolnych. • Zagadnienia ułożone zgodnie z kolejnością ich wprowadzania w metodzie pracy prof. Jadwigi Hanisz (i zadania nawiązujące do tej metody) i zgodnie z programem nauczania w klasie 2. • KLASYFIKACJA • Materiał abstrakcyjny, figury geometryczne, rytmy, tworzenie kart logicznych, ciągi.• Zadania trudne.DZIAŁANIA NA ilośćCH • Liczby do 30• Dodawanie i odejmowanie z przekraczaniem progów• Mnożenie i dzielenie, dopełnianie działań do obrazków• Cztery działania. Porównywanie sum, różnic i iloczynów. Wykorzystanie grafów do dodawania i odejmowania. Równania z okienkiem.• Liczby do 100• Dodawanie, odejmowanie i mnożenie• Dodawanie i odejmowanie bez przekraczania progu• Dodawanie i odejmowanie z przekroczeniem progu• Tabliczka mnożenia i dzielenie• Cztery działania• Zadania trudneZADANIA TEKSTOWE • Zadania proste• Zadania złożone• Zadawanie pytań do zadań• Układanie zadania tekstowego do rysunku albo działania• Wybieranie poprawnego sposobu obliczania• Zadania rodzaju testowego• Zadania niełatweFIGURY GEOMETRYCZNE• Rozpoznawanie figur• Boki i kąty (liczenie)• Boki i kąty (mierzenie, rysowanie, obwody figur)• Odcinki• Symetrie i rozety• Zadania niełatweJEDNOSTKI MIAR• Obliczenia pieniężne (monety, banknoty, złote, grosze)• Mierzenie czasu. Zegar. ( godziny, minuty, system 24-godzinny)• Mierzenie czasu. Kalendarz (miesiące, tygodnie, dni, znaki rzymskie)• Mierzenie objętości. Litr• Mierzenie temperatury• Mierzenie długości (metr, centymetr)• Mierzenie masy (kilogram, dekagram)• Zadania trudne• ŁAMIGŁÓWKI MATEMATYCZNE• Zadania z każdego działu są czytelnie oznaczone (tytuły działów znajdują się na górze każdej strony, co ułatwia pracę z zeszytem). Nauczyciel może dowolnie polecać uczniom do wykonania zadania z wybranych działów w zależności od omawianego tematu. W ramach działu zadania są ułożone według stopniowania trudności.• Zgodnie z propozycją metody pracy prof. J. Hanisz zadania zostały zbudowane w taki sposób, żeby uwzględniać:• włączanie sytuacji problemowych wytwarzających uczniom możliwość samodzielnego dochodzenia do wyniku obliczeń,• pozwalanie dzieciom na tworzenie własnych pomysłów rozwiązań, stawianie pytań, objaśnianie, argumentowanie oraz uzasadnianie drogi swojego myślenia,• ćwiczenie produktywności rachunkowej,• porządkowanie zdobytej wiedzy,• powtarzanie z dziećmi poznanego materiału w zróżnicowanych formach• wprowadzanie na zajęciach stałych komponentów utrwalających wiedzę oraz umiejętności użyteczne.• Zamieszczone na końcu zeszytu wycinanki (części do samodzielnego wycinania poprzez dziecko) umożliwiają naukę przez działanie oraz podnoszą błyskotliwość publikacji.Autorzy: Aniela ChankowskaEAN: 9788302173158Głębokość: 5.000000ISBN: 9788302173158liczba stron: 80Oprawa: Miękkatyp: KsiążkiRok wydania: 2020Szerokość: 205Wydanie: 3Wydawnictwo: WSIP DOTACJAWysokość: 275
Ta strona używa plików cookies. Czytaj więcej »