Od tego, jak społeczności lokalne wykorzystują i kreują zasoby, zależy nie tylko ich sytuacja, lecz także szanse modernizacyjne całego kraju. Mikroregion Gołdap leży na granicy Unii Europejskiej i...
Autor analizuje zjawisko fiskalizmu, czyli nadmiernej roli państwa w gospodarce, martwiącej się w systemie kapitalistycznym zbyt znacznym udziałem wydatków publicznych w dochodzie narodowym, co...
Niniejszy tom, który tworzy blisko 40 krótkich esejów, demonstruje różne rozmiary polskiej transformacji. Eseje te swoją formą nawiązują do haseł encyklopedycznych i odnoszą się do czterech...
Autorzy monografii koncentrują się na problematyce niezbyt nieraz podejmowanej zarówno poprzez badaczy polskich, jak i obcojęzycznych, a mianowicie na wzajemnych związkach występujących pomiędzy...
Podręcznik skierowany do uczniów kształcących się w zawodach technik ekonomista i technik rachunkowości. Realizuje treści z zakresu pierwszej części kwalifikacji A.36 (Dokumentowanie i...
Książki, które zmieniają sposób myślenia! Branding to potężna, komercyjna i kulturowa siła, która powoduje, że największe producenta są rozpoznawalne dla milionów ludzi na całym świecie. Autor...
Kto właściwie oszczędza w Polsce? Kto jest bardziej przezorny: starsi czy młodsi, zamożniejsi czy ludzie osiągający skromniejsze dochody? Ile oszczędzamy w gospodarstwach domowych z bieżących...
Autor analizuje społeczne skutki jednej z najszczególniej błyskotliwych inwestycji w Europie Środkowo-Wschodniej: międzynarodowego koncernu Nokia w Rumunii. Demonstruje przebieg inwestycji w takich...
"Książka stanowi prezentację teoretycznych założeń prawidłowych i najlepszych praktyk zarządzania marketingowego i przykładów ich implementacji w biznesie. Przypasowane przykłady stanowią...
Konieczność zintegrowanego podejścia do współczesnej polityki rozwoju narzuca potrzebę wprowadzenia do języka naukowego i praktyki planistycznej nowych pojęć, pozostających dotychczas poza...
"należycie przygotowana i realizowana strategia marketingowa powinna zapewniać przedsiębiorstwu obronę przed konkurencją oraz konkretną pozycję na rynku. Podczas i po zakończeniu jej wdrażania...
Monografia stanowi podsumowanie wieloletnich badań autorki nad funkcjonowaniem systemów gospodarczych. Zawarte w niej analizy teoretyczne i empiryczne dotyczą określenia roli oszczędności w...
Richard Swinburne broni dualizmu substancji, czyli poglądu, że dusza i ciało to dwie różnorodne i oddzielne na poziomie metafizycznym (bytowym) substancje. W książce Umysł, mózg i wolna wola...
Z powodu rosnącego za interesowania influencer marketingiem i rolą influencerów w budowani u relacji między markami a ich odbiorcami umiejętność oceny potencjału cyfrowych i wirtualnych twórców...
Profesor Witold M. Orłowski swą najnowszą książkę poświęcił jednemu z najpoważniejszych wyzwań, jakie staną w najbliższych latach przed polską polityką gospodarczą. Chodzi oczywiście o członkostwo...
Tytuł wybór studiów. Rola preferencji kosztów i korzyści Autorzy Urszula Sztanderska, Gabriela Grotkowska Język polski Wydawnictwo Scholar ISBN 978-83-7383-870-3 Rok wydania 2018 Warszawa ilość...
Niepodważalną wartością książki jest przeprowadzenie bardzo mocnego ( ) i krytycznego przeglądu dorobku naukowego związanego z badaniami klienta wewnętrznego oraz organizacyjnych zachowań...
Tytuł Metody zarządzania wartością publiczną Autor Marek Ćwiklicki Język polski Wydawnictwo Scholar ISBN 978-83-65390-31-8 Rok wydania 2019 Wydanie 1 liczba stron 178 Format pdf Spis treści Wstęp 9...
Rozważania zawarte w tej książce wpisują się w trend empirycznych badań wpływu na wzrost gospodarczy tzw. Nowych czynników rozwoju. Zalicza się do nich z zasady kapitał intelektualny - wiedzę...
Tytuł Globalne zarządzanie gospodarcze. Wyzwania dla światowego systemu handlu Autorzy Anna Wróbel, Karina Jędrzejowska, Marek Rewizorski Język polski Wydawnictwo Scholar ISBN 978-83-65390-81-3 Rok...
Przedmiotem badań jest polityka energetyczna Niemiec i Arabii Saudyjskiej w perspektywie geoekonomicznej. Jest to pierwsza publikacja, która porównuje te państwa pod tym kątem. O ile Arabia...
Autorka ukazuje w wielostronnym i wielopłaszczyznowym ujęciu ewolucję marketingu i konsekwencje tej ewolucji dla firm, gospodarki rynkowej, a także ekonomii jako dyscypliny. Porusza kwestię, jakie...
Rosnąca pozycja usług we współczesnej gospodarce jest faktem bezspornym. Mamy do czynienia z procesem serwicyzacji gospodarek. Wzrasta więc udział usług w rozumieniu trójsektorowego podziału, a...
Książka ukazuje w wielu aspektach wyjazdy zarobkowe Polaków do pracy w rolnictwie niemieckim. Autorka prowadziła badania empiryczne na 240 pracownikach sezonowych w latach 1999-2000, ukierunkowane...