„Wspólny mianownik prezentowanej w pracy narracji stanowi komplet tez o umiędzynarodowieniu działalności (a) jako naturalnej konsekwencji mechanizmów ekonomicznych, (b) ale warunkowanej procesami...
„Powiązanie przeciwstawnych podejść – obiektywizm uogólnienia naukowego versus subiektywizm jednostkowego doświadczenia – zaciekawia, może też być inspiracją dla potencjalnych badaczy, zachęcając...
Wartość tej monografii wynika równocześnie z podjęcia przez Autorkę tematyki o widocznym znaczeniu dla rozwoju nauk o zarządzaniu i jakości, jak i z aktualności analizowanych zjawisk. Z jednej...
Prowadzona aktualnie polityka gospodarcza jednocześnie Unii Europejskiej, jak i polskiego rządu za cel stawia sobie rozwój oparty na wiedzy i rozszerzenie nowoczesności (plan Morawieckiego)....
"Książka wychodzi naprzeciw oczekiwaniom i potrzebom środowisk zajmujących się zróżnicowanymi aspektami zarządzania ryzykiem z wykorzystaniem ubezpieczeń w życiu gospodarczym i prywatnym. W...
Przedsiębiorczość strategiczna jest ideą, która odwołuje się do cyklu przedsiębiorczego i zarządzania strategicznego. Można ją uznać za koncepcję rozwoju przedsiębiorstw, która łączy identyfikację...
Rosnąca złożoność i turbulentność otoczenia, a także związana z nimi niepewność legitymizują pytanie o aktualność użytkowanych narzędzi i metod zarządzania - niezależnie od sektora, w ramach...
W niniejszej monografii autorka omawia właściwości i działania uwydatniające ochotnicze straże pożarne na tle sektora organizacji pozarządowych w Polsce. Szczegółowo bada wartości tworzące ramy...
Tematyka niniejszej pracy zbiorowej oscyluje wokół obszaru szeroko pojętego marketingu uczelni. Należy zaznaczyć, że obszar ten w dobie rosnącej konkurencji i globalizacji rynków nabiera coraz...
Publikacja poświęcona nowym kierunkom strategii i zarządzania marketingowego, obejmującego wszystkie poziomy i działy w firmie, nastawionego na rynek i klienta. Autor udowadnia, iż dogodniejszy...
Celem książki jest prezentacja współczesnej sceny innowacji, a także analiza zjawisk, procesów, tendencji i uczestników na niej występujących. Autor omawia na ogół innowacje...
Podjęcie decyzji o współpracy z kluczowymi klientami (ich dobór jest z zasady skutkiem strategii przedsiębiorstwa) to działanie perspektywiczne na niemało lat. Podstawą współpracy między stronami...
Współczesny świat opiera się na wiedzy, wynalazkach i nowoczesnych technikach. Niekwestionowanym faktem stała się gwałtowna automatyzacja, robotyzacja i cyfryzacja. Dodatkowo coraz istotniejsze...
Krótkowzroczny strateg nie zwraca uwagi na zmiany potrzeb klientów. W zażartej konkurencji z głównym rywalem nie zauważaprzełomowych zmian technologii. Nie dostrzega problemów społecznych, zmian...
Marketing internetowy, który można najkrócej zdefiniować jako użycie internetu do realizacji celów marketingowych, to dziedzina rozwijająca się w ogromnym tempie już od blisko 20 lat. W obecnych...
Zdaniem Henry’ego Mintzberga programy MBA niewłaściwie edukują ludzi, kładąc nadmierny nacisk na umiejętności analityczne. Uczą zarządzania pozornie, bo zarządzania nauczyć się nie da – tym samym...
Laur innowacyjności, Gazele Biznesu, Przedsiębiorstwo Fair Play, Złoty produkt, Perły Polskiej Gospodarki - to tylko przykładowe nagrody przyznawane polskim firmom każdego roku. Do tego dochodzą...
„Książka wydaje się pierwszym tak kompleksowym opracowaniem, które podejmuje tematykę współpracy w przedsiębiorstwach odpowiedzialnych społecznie. Jej odbiorcami mogą być inni naukowcy, lecz z...
Z publikacji "KSeF. Wdrożenie w sektorze finansów publicznych" kierownicy jednostek sektora finansów publicznych, skarbnicy, główni księgowi, pracownicy działów księgowo-finansowych, a...
Jak w 2024 r. Obliczać wynagrodzenie za pracę oraz ustalać wysokość wszystkiego typu dodatków, odpraw i odszkodowań? Szczegółowo i w poręczny sposób wyjaśniono to w poradniku "Wynagrodzenia...
Książka łączy treści o charakterze teoretycznym z przykładami zadań. Dzięki temu może służyć jednocześnie jako podręcznik akademicki, jak i do samodzielnej nauki. Mieści treści teoretyczne...
Jak to możliwe, iż napisana przez fizyka książka na temat przemian fazowych stała siębestsellerem polecanym przez „Wall Street Journal" i zachwalanym jako biznesowalektura obowiązkowa przez...
Podręcznik marketingu przeznaczony dla studentów studiów stacjonarnych i niestacjonarnych w ramach przedmiotu „Podstawy marketingu", „Marketing", „Zarządzanie marketingowe" oraz innych...
W każdym czasie podmioty zatrudniające powinny optymalizować koszty zatrudnienia. Może to być dla nich rozwiązanie, które pozwoli im przetrwać w trudniejszej biznesowo rzeczywistości....