Problematyka monografii skoncentrowana jest wokół ekonomicznych i prawnych wyzwań, z jakimi mierzą się jednostki samorządu terytorialnego (JST) w Polsce w trakcie realizacji zadań publicznych....
Warunki, w których działają obecnie organizacje, cechują wielka złożoność, burzliwość i niestabilność, co stawia je w zupełnie nowych jakościowo okolicznościach. Złożoność oznacza narastającą...
Publikacja została pomyślana przede wszystkim jako podręcznik dla studiujących nauki ekonomiczne, zwłaszcza finanse przedsiębiorstwa. Będzie jednak ponadto przydatna osobom zamierzającym rozpocząć...
W pracy przedstawiono wybrane zagadnienia badań operacyjnych, dotyczących problemów decyzyjnych w obszarze zarządzania przedsiębiorstwem, ekonomiki i organizacji produkcji. Są to: - programowanie...
Książka jest pracą z zakresu filozofii ekonomii i podejmuje zagadnienie relacji teorii ekonomii do rzeczywistości społeczno-gospodarczej. Autor wykorzystuje w niej perspektywę realizmu naukowego,...
Znaleźć, przyciągnąć i wybrać najlepszych kandydatów!Jakie błędy są przeważnie popełniane w procesie rekrutacji?Skąd czerpać informacje o kandydatach?Jakimi metodami można weryfikować ich...
Zwięzła i użyteczna publikacja o zagadnieniu, które wzbudza zainteresowanie mediów, prawników, a z reguły kredytobiorców - WIBOR. Co kryje się pod tym skrótem? Warsaw Interbank OfferRate, czyli...
Publikacja jest zbiorem najważniejszych i najszczególniej aktualnych zagadnień z zakresu zarządzania marketingowego. Posiada nowe spojrzenie na problematykę, równocześnie od strony zarządzania, jak...
Opracowanie "Finanse publiczne i prawo finansowe" omawia zagadnienia współczesnego systemu finansów publicznych w Polsce.Autorzy skupili się na kilku obszarach tematycznych, są to:-...
Książka proponuje spojrzenie na politykę pieniężną widzianą oczami wykładowców akademickich, ekonomistów związanych z bankiem centralnym oraz analityków bankowych. W treści poszczególnych...
Publikacja, chociaż ma charakter podręcznikowy, prezentuje indywidualne poglądy jej współautorów, wybitnych znawców problematyki bankowości z wielu ośrodków naukowych w Polsce. Książka dotyczy z...
Podejmowanie dobrych decyzji gospodarczych, demograficznych, społecznych itp. Wymaga znajomości metod ilościowych, stąd statystyka opisowa jest ważnym przedmiotem, uwzględnionym w programach...
Niniejszy podręcznik posiada podstawowy kurs ekonometrii i jest asygnowany dla studentów zróżnicowanych dyscyplin ekonomicznych. Prezentowane zagadnienia są podawane od podstaw i nie są nadmiernie...
Książkę polecają: dr Lidia Czarkowska Piotr Cieszewski dr Paweł Fortuna dr Joanna Heidtman prof. Dr hab. Dariusz Jemielniak Nikolay Kirov Paweł Motyl dr hab. Mikołaj Pindelski prof. SGH - Jacek...
W ostatnich latach wyniki badań nauk behawioralnych, w tym ekonomii behawioralnej, wpłynęły na klasyczne rozumienie procesów i wzorców podejmowania decyzji, funkcjonowanie rynków i prowadzenia...
Autorka przedstawia w wielostronnym i wielopłaszczyznowym ujęciu ewolucję marketingu i konsekwencje tej ewolucji dla firm, gospodarki rynkowej, a także ekonomii jako dyscypliny. Porusza kwestię,...
W książce najpopularniejsi polscy dziennikarze zdradzają, jak można użyć media, by osiągnąć sukces w biznesie. Porad udzielają: Jacek Żakowski, publicysta POLITYKI, Marek Tejchman, dziennikarz TVN...
"Wyjątkowo aktualna i ważna publikacja demonstrująca transformację współczesnego biznesu międzynarodowego. Jest stanowczo wartościowa dla osób zajmujących się teorią i polityką biznesu...
Co wpływa na nasze zachowania konsumenckie? I czy bez wątpienia decydujemy? A może żyjemy tylko iluzją, iż decydujemy o sobie? Nowa książka Piotra Buckiego to całościowe spojrzenie na zachowania...
wszakże Scrum zadebiutował w 1995 roku, jednak wciąż pozostaje dużo wyzwań ważnych dla praktyków Scruma. Nie tylko stoimy przed ciągłym zadaniem poprawiania wielu istniejących nieporozumień...
Podstawowy podręcznik akademicki do zarządzania produkcją, wykładanego na kierunkach zarządzanie i inżynierii produkcji na politechnikach oraz uczelniach technologicznych i ekonomicznych. Posiada...
MARKETHIC, czyli Marketing i Ethical... Zmiany na świecie wymagają radykalnej zmiany w podejściu do działań marketingowych i redefinicji tego, czym jest zysk. Marketing przez niemało lat skupiał...
W książce swoją wiedzą i doświadczeniem dzielą się: Marcin Bełza - Marta Czartoryska-Żak - Mira Dobek - Krzysztof Hołowczyc - Sławek Kluziak - Małgorzata Leniarska - Adam Lis - Michał Łojewski -...
Semiotyka w marketingu pozwala lepiej rozumieć i budować strategię producenta, komunikat reklamowy czy opakowanie w oparciu o kulturowe symbole, kody i narracje. Współczesne marki coraz częściej...