"Monografia pod redakcją Tomasza Gackowskiego i Mateusza Patery to interesujące spojrzenie na ekosystem medialny, a decyzje redaktorów w zakresie doboru treści powodują, że zawartość publikacji jest w istocie ucieleśnieniem tytułowych Variów.
Książka zaskakuje interdyscyplinarnością i właśnie zróżnicowaniem, nie tylko tematycznym, lecz i metodologicznym, empirycznym, a nawet językowym czy wysokogatunkowym. Obok tekstów badawczych, wykorzystujących np.
analizę zawartości, analizę źródeł zastanych czy CAWI, pojawiają się opracowania bliższe esejom naukowym, gdzie dominuje autorski styl twórców, wyrażający się niekiedy osobistym podejściem do analizowanego tematu.
z całą pewnością wspólnym mianownikiem tematycznym publikacji są współczesne media - Autorzy udowadniają, jak bogate, złożone, wręcz trudne jest teraz to zagadnienie. Można je analizować z perspektywy dziennikarskiej, politologicznej, językowej, marketingowo-ekonomicznej, technicznej, a choćby filozoficznej.
Można wybrać podejście mediocentryczne (i skoncentrować się na badaniu ich tradycyjnej/cyfrowej odsłony) albo humanocentryczne (i poszukiwać odpowiedzi na pytanie o miejsce, rolę i przyszłość człowieka w coraz bardziej zdigitalizowanym/zmediatyzowanym świecie)." dr hab.
Anna Jupowicz-Ginalska, Uniwersytet Warszawski "Czytelnik uzyskuje atrakcyjny zestaw teoretycznych i empirycznych artykułów, ukazujących atrakcyjne poznawczo, a nade wszystko aktualne tematy, skupione wokół konwencjonalnych i nowych mediów.
Publikacja w pewnym stopniu odzwierciedla współczesne trendy w badaniach medioznawczych, obszerniejszą część publikacji stanowią bowiem rozważania na temat skutków tworzenia, stosowania i konsumpcji przekazów w nowych mediach.
Dostrzegalna jest wyraźna orientacja Autorów na badania w obrębie komunikowania politycznego i wpływu, jaki na ten podsystem komunikacyjny posiadają media społecznościowe. Na podkreślenie zasługuje przezroczysty język skategoryzowanych publikacji, poprawne osadzenie rozważań w literaturze, a także właściwe użycie aparatu pojęciowego przez Autorów.
Jestem przekonany, iż praca spotka się z zainteresowaniem zarówno środowiska medioznawców, jak i politologów oraz kulturoznawców - jednocześnie badaczy, jak i studentów tych dziedzin." dr hab. Sławomir Gawroński, prof.
Wyższej Szkoły Informatyki i Zarządzania z siedzibą w Rzeszowie Powyższy opis pochodzi od wydawcy.
Ta strona używa plików cookies. Czytaj więcej »