Porównaj zanim kupisz

technologia Track Longevity 2.0®



  • Wolniejsze tempo zużycia zewnętrznego barku

  • Zewnętrzne barki wzmocnione specjalną mieszanką gumy o wysokiej niepodatności na ścieranie

  • Dla pokaźniejszej wytrzymałości i trwałości na torze





technika dwóch mieszanek Bi-Compound



  • Rozmieszczenie dwóch różnych mieszanek na zewnętrznej i wewnętrznej stronie bieżnika

  • Strona zewnętrzna: elastomer z mocnych łańcuchów molekularnych zapewniający dużą przyczepność, wyjątkowo w ciasnych zakrętach

  • Strona wewnętrzna: niesprężystiejszy elastomer gwarantujący dokładne kierowanie pojazdem i kontrolę toru jazdy





Bieżnik głębszy od bieżników opon gamy Cup poprzednich generacji



  • Bieżnik głębszy o +20%(2)

  • Przyczepność na MOKREJ nawierzchni: Przesunięcie granicy aquaplaningu i obszerniejsze bezpieczeństwo na MOKREJ nawierzchni





informacje PRAWNE

(1) w kontraście do opony poprzedniej generacji MICHELIN Pilot Sport Cup+. Na podstawie wyników testów wewnętrznych przeprowadzonych na torze Jerez w 2013 r. Na oponach w rozmiarze 235/35 ZR 19 zamontowanych na Porsche GT3 997.

(2) Test przeprowadzony na oponach MICHELIN Pilot Sport Cup (1. Generacji), MICHELIN Pilot Sport Cup+ (2. Generacji) i MICHELIN Pilot Sport Cup 2 w wymiarze 235/35 ZR 19 z ciśnieniem 2,3 bara (33 psi), na warstwie 3 mm wody, w temperaturze 26°C, przy prędkości 80 km/h i 110 km/h. Test wewnętrzny przeprowadzony w Centrum technologicznym Michelin w Ladoux w 2013 r.









Opona MICHELIN Pilot Sport CUP 2 jest oponą na tor wyścigowy (typu semi-slick), która spełnia wymogi prawne dopuszczające ją do wykorzystywania na drogach publicznych.

Opona została specjalnie zoptymalizowana pod kątem wykorzystywania na suchym torze. Podczas jazdy po mokrej nawierzchni toru lub drogi, gdzie występuje ryzyko wystąpienia aquaplaningu, należy odpowiednio do panujących warunków przystosować fason jazdy poprzez zmniejszenie szybkości i pozostawienie włączonych systemów bezpieczeństwa.



W celu zapewnienia właściwej kierowalności pojazdu na torze i drodze, niezwykle zaleca się montaż kompletu 4 opon MICHELIN Pilot Sport Cup.



Zalecenia przed jazdą na torze

o sprawdź stan opon, wyjątkowo pod kątem zużycia i uszkodzeń

o Stopniowo rozgrzej opony do stosownej temperatury, pokonując kilka okrążeń z umiarkowaną prędkością



Po jeździe na torze i przed powrotem na drogę

• zawsze sprawdzaj stan opon,mieć pewność, iż ich wykorzystywanie na drodze jest bezpieczne i zgodne z obowiązującymi przepisami prawa o ruchu drogowym

• Przed regulacją ciśnienia odczekaj do ostygnięcia opon

• dopasuj ciśnienie w zimnych oponach zgodnie z zaleceniami producenta pojazdu

• Upewnij się, że układy bezpieczeństwa, wspomagania kierownicy i monitorowania ciśnienia w oponach są włączone



ZALECENIA DOTYCZĄCE CIŚNIENIA W OPONACH



Ciśnienie do jazdy na torze dla większości samochodów*

Zimne opony

• Napompuj opony MICHELIN Pilot Sport Cup 2 na przedniej i tylnej osi do ciśnienia od 1,7 bara (24 psi) do 1,8 bara (26 psi)

• Nie wolno jeździć na oponach z ciśnieniem poniżej 1,5 bara (22 psi)



Gorące opony

• słuszne ciśnienie robocze opon MICHELIN Pilot Sport Cup 2 na przedniej i tylnej osi wynosi od 2,3 bara (33 psi) do 2,5 bara (36 psi)

• Nie wolno jeździć na rozgrzanych oponach z ciśnieniem poniżej 2,0 bara (29 psi)



stosowanie drogowe

• Należy dopasować wartość ciśnienia w zimnych oponach do zaleceń producenta samochodu



* Niniejsze dane odnoszą się do większości samochodów w głównej mierze używanych na torach wyścigowych, m.in. Audi R8, BMW M3 E90 / E46 / F80, Porsche GT3 / GT3 RS / 911 Carrera / Boxster / Cayman, Renault Megane RS, Subaru Impreza / WRX / BRZ

w przypadku innych marek samochodów, w szczególności pojazdów o pokaźniejszej masie, albo w celu zasięgnięcia bardziej szczegółowych danych prosimy o odwiedzenie strony www.michelin.pl



UWAGA!

• Jeżeli opony MICHELIN Pilot Sport Cup 2 nie będą stosowane poprzez dłuższy czas, należy je zdjąć z pojazdu (wraz z kołem) i na czas przechowania zmniejszyć wartość ciśnienia o połowę.

• Opony należy przechowywać w czystym i suchym pomieszczeniu, z dala od bezpośredniego światła słonecznego, w temperaturze powyżej 0°C (32°F) lub zgodnie z zaleceniami zawartymi w dokumentacji technicznej opon albo zamieszczonymi na stronie internetowej Michelin.

• Nie wolno używać, przechowywać ani przenosić opon MICHELIN Pilot Sport Cup 2 w temperaturze otoczenia poniżej -10°C (14°F).

• W niskiej temperaturze mieszanka gumy może ulec spękaniu a komponenty opon mogą ulec zniszczeniu, co może prowadzić do obniżenia ogólnych osiągów opon.

• Nie wolno używać opon z widocznym spękaniem, pęknięciami albo uszkodzeniami boków albo bieżnika. W razie jakichkolwiek wątpliwości należy skontaktować się z przedstawicielem technologicznym-handlowo Michelin.

• w trakcie intensywnej i długotrwałej jazdy na torze opona i karkas mogą ulec uszkodzeniu na skutek regularnego najeżdżania opony na krawędzie łączeń poszczególnych odcinków toru.

• w przypadku długofalowego najeżdżania na krawędzie lub przełomy (albo wypadnięcia z toru) zaleca się sprawdzenie stanu wnętrza opon. W tym celu niezbędny jest demontaż opon z felgi i zlecenie specjaliście sprawdzenia ich stanu pod kątem ewentualnych uszkodzeń na zewnątrz i w środku.

• Każdorazowo po zjeździe pojazdu do boksu i przed powrotem na tor zaleca się przeprowadzenie wizualnej kontroli stanu opon.



źródło: https://www.michelin.pl


Ta strona używa plików cookies. Dowiedz się więcej o celu ich używania: Czytaj więcej » x

Ta strona używa plików cookies. Czytaj więcej »

x