Porównaj zanim kupisz

Opona 26 x 2,20 race kinga drut 680g marki Continental

chwilowy brak towaru

  • Producent: Continental
  • Kategoria: Opony i dętki do roweru
  • Rodzaj: opona

Race King - stworzony żeby zwyciężać!

Nowa wersja modnej opony rowerowej Continental.

Race King krojony na miarę wyścigów cross-country i maratonów.

jednakowo świetny dla hardtail'ów jak i w pełni amortyzowanych rowerów.

Niski opór toczenia, wzmocniona osnowa oraz najwyższej jakości tłumienie drgań to klucz do wygranej.

Wybierana przez profesjonalistów jak i żądnych prędkości bajkerów.

Wprowadzono poprawki bieżnika względem poprzedniej wersji, szerzej rozstawione kostki szybciej oczyszczą się z błota.

W oponie zastosowano też wzmocnione ścianki, które udoskonalają ochronę antyprzebiciowa.

producent sugeruje założyć oponę na obręcz 21C-25C.


atrybuty:

rozmiar: 26" x 2,2"

Etrto: 55-559

typ: drutówka
Pasek odblaskowy: NIE

Zalecane ciśnienie powietrza: 3,0BAR (44 PSI)

Maksymalne ciśnienie powietrza: 4,0 BAR (58 PSI)

Gęstość oplotu: 3 warstwy => 180 TPI

Nr katalogowy towaru: 0150432

Średnia waga:~ 667 g

PureGrip Compound

Ta technologia wytwarzana na bazie mieszanki krzemionkowej oryginalnie była przeznaczona na rynek wyczynowy, jednak po intensywnych pracach w dziale badań Continental i rozwoju w fabryce w Korbach opracowano nowoczesną nową mieszankę z wybitnymi właściwościami łączącymi przyczepność i zdolność jazdy w niełatwym terenie. Ta nowa mieszanka gumy, której nadano jasną nazwę „PureGrip” (z ang. Czysta przyczepność) stoi tuż poniżej BlackChili Compound i wykorzystywana jest w wyczynowych produktach równocześnie w sektorze rowerów szosowych, jak i górskich. Mieszanka ta gwarantuje wspaniałą przyczepność, ale jest także trwała i niezwykle wytrzymała, ma wszystkie charakterystyczne parametry opon Continental.

Continental Shield Wall System

Łączy w sobie połączenie wysokiej ochrony przed przebiciem i niskiego oporu toczenia z niską masa opony.

Jest to osiągalne dzięki uzupełniającej warstwie ochronnej, która składa się z drobno tkanego materiału krzyżowego

Opona asygnowana do użycia w rowerach elektrycznych.

dostosowanie rozmiaru opony do rozmiaru obręczy (ETRTO)

W celu wyjaśnienia metodologii określania rozmiarów, opony rowerowe Continental rozmiarowane są według formuły ETRTO (Europejska Organizacja techniczna do spraw Opon i Obręczy): szerokość opony [mm] x średnica obręczy [mm], na przykład 23-622. Dane te znajdują się na ściance bocznej opony. Alternatywny sposób podawania wymiaru, np. 23x700C albo 26 x 2,4 nie podaje jasnych danych o wymaganej średnicy obręczy. Z tego względu w przypadku jakichkolwiek wątpliwości należy zawsze korzystać z uznawanego na świecie standardu ETRTO. Ogólnie producent Continental zaleca montowanie opon rowerowych na obręczach klinczerowych (o zagiętych krawędziach), ponieważ ten typ obręczy pewniej utrzymuje oponę, istotnie przy ciśnieniu powietrza powyżej 44 PSI. Pomiary w sytuacji obręczy klinczerowych, na przykład 13C-622, podawane są jako szerokość obręczy w mm (wymiar A), „C” oznacza crotchet (z franc. Haczyk) i średnicę obręczy (wymiar D). Jeśli informacja o wymiarze starych obręczy nie jest czytelna, szerokość obręczy można zmierzyć za pomocą suwmiarki, mierząc odległość między zakrzywionymi krawędziami. Listę obręczy i pasujących do nich opon można dostać od organizacji ETRTO.

Ciśnienie powietrza w ogumieniu

Ciśnienie powietrza wpływa bezpośrednio na prowadzenie, wytrzymałość i opór toczenia roweru. Opona może działać poprawnie tylko w określonym zakresie ciśnienia. Oprócz pojemności i wagi układu rower/rowerzysta, jeszcze przeznaczenie opony jest tu widoczne. Każda opona Continental ma zalecany zakres ciśnienia powietrza przekazany na ściance bocznej. Jeśli ciśnienie jest zbyt niskie, opona szybciej się zużywa, powiększa się także ryzyko przebicia i uślizgu opony. Z czasem pojawiają się również nieznaczne pęknięcia. Z kolei zbyt wysokie ciśnienie powoduje, iż opona jest szczególnie twarda i niekomfortowa. Trakcja, przyczepność i opory toczenia mogą się pogorszyć. Wszystkie systemy ogumienia rowerowego stopniowo tracą ciśnienie. Z tego powodu należy często je kontrolować. Kolarze MTB i turystyczni powinni sprawdzać ciśnienie przynajmniej raz w miesiącu. Szosowcy raz na tydzień. W przypadku wykorzystywania dętek light i supersonic ciśnienie należy sprawdzać przed każdą jazdą.

Waga opon

Stworzenie lekkiej opony to cel projektantów i pracowników linii produkcyjnej. Czasem jednak zdarzają się odchylenia od wagi przekazanej w katalogu. Wynikają one z pewnej tolerancji grubości oplotu i gumy, potrzebnej w procesie ręcznej produkcji. Waga podana w katalogu jest określana w trakcie stworzenia linii przedprodukcyjnej i następnie wielokrotnie weryfikowana. W zależności od modelu, realne są odchylenia do 10 % w stosunku do informacji katalogowych.

Co to jest TPI? budowa osnowy – budowa głównego oplotu.

Osnowa jest głównym oplotem wszystkich opon. Budowa osnowy, materiał i gęstość nici zależą od wymagań stawianych oponie. Firma Continental generalnie stosuje wysokiej jakości osnowy wytwarzane z tkanych, a następnie gumowanych nici nylonowych: Nylon poprawnie łączy się z kauczukiem i wykazuje korzystną wytrzymałość w każdej pogodzie. Gęstość nici nylonowych decyduje o unikalnych własnościach opony. Gęstość nici jest podawana w TPI (threads per inch), czyli skrót ten oznacza liczbę splotów na 1 cal. Rozpowszechniły się dzianiny o 22 TPI, 28 TPI, 60 TPI i 110 TPI. Niezwykle mały splot dzianiny sprawia, że opona jest sprężysta i broni osnowę przed przebiciem. Swobodny splot dzianiny to pokaźniejsza odporność na przecięcie i obszerniejsza wytrzymałość opony. Wybór splotu zależy od przeznaczenia opony. Standardem jest trzywarstwowa osnowa podstawowa. Dodatkowa ochrona Breaker może być umieszczana pod bieżnikiem w celu jeszcze lepszego wzmocnienia opony i powiększenia ochrony przed przebiciem. W zależności od przeznaczenia wykorzystywane są przeróżne struktury ochronne i materiały. Należą do nich na przykład wysokoelastyczny kauczuk specjalny, wykorzystywany w rodzinie opon Plus oraz dzianinowe warstwy ochronne PolyX i Vectran™ w sportowych oponach wyścigowych. Budowa opony jest opisana w jej specyfikacji technologicznej. Podawana jest liczba warstw, suma TPI i wariant ochrony przed przebiciem: 3/180 + Vectran™ oznacza trzy warstwy dzianiny 60 TPI z uzupełniającą ochroną Vectran™ Breaker.

Race King - stworzony aby zwyciężać!

Nowa wersja popularnej opony rowerowej Continental.

Race King krojony na miarę wyścigów cross-country i maratonów.

tak samo wspaniały dla hardtail'ów jak i w pełni amortyzowanych rowerów.

Niski opór toczenia, wzmocniona osnowa i najwyższej jakości tłumienie drgań to klucz do wygranej.

Wybierana poprzez profesjonalistów jak i żądnych prędkości bajkerów.

Wprowadzono poprawki bieżnika względem poprzedniej wersji, szerzej rozstawione kostki szybciej oczyszczą się z błota.

W oponie zastosowano w dodatku wzmocnione ścianki, które ulepszają ochronę antyprzebiciowa.

firma sugeruje założyć oponę na obręcz 21C-25C.


właściwości:

rozmiar: 29" x 2,2"

Etrto: 55-622

wariant: drutówka
Pasek odblaskowy: NIE

Zalecane ciśnienie powietrza: 3,0BAR (44 PSI)

Maksymalne ciśnienie powietrza: 4,0 BAR (58 PSI)

Gęstość oplotu: 3 warstwy => 180 TPI

Nr katalogowy towaru: 0150435

Średnia waga:~ 740 g

PureGrip Compound

Ta technika wytworzona na bazie mieszanki krzemionkowej oryginalnie była przeznaczona na rynek wyczynowy, jednak po intensywnych pracach w dziale badań Continental i rozwoju w fabryce w Korbach opracowano progresywną nową mieszankę z wybitnymi właściwościami łączącymi przyczepność i zdolność jazdy w trudnym terenie. Ta nowa mieszanka gumy, której nadano jasną nazwę „PureGrip” (z ang. Czysta przyczepność) stoi tuż poniżej BlackChili Compound i wykorzystywana jest w wyczynowych produktach równocześnie w sektorze rowerów szosowych, jak i górskich. Mieszanka ta gwarantuje genialną przyczepność, lecz jest także trwała i szczególnie wytrzymała, ma wszystkie typowe atrybuty opon Continental.

Continental Shield Wall System

Łączy w sobie połączenie wysokiej ochrony przed przebiciem i niskiego oporu toczenia z niską masa opony.

Jest to osiągalne dzięki uzupełniającej warstwie ochronnej, która składa się z drobno tkanego materiału krzyżowego

Opona asygnowana do zastosowania w rowerach elektrycznych.

dopasowanie rozmiaru opony do wymiaru obręczy (ETRTO)

W celu wyjaśnienia metodologii określania rozmiarów, opony rowerowe Continental wymiarowane są według formuły ETRTO (Europejska Organizacja techniczna do spraw Opon i Obręczy): szerokość opony [mm] x średnica obręczy [mm], na przykład 23-622. Dane te znajdują się na ściance bocznej opony. Alternatywny sposób podawania rozmiaru, np. 23x700C lub 26 x 2,4 nie podaje jasnych informacji o wymaganej średnicy obręczy. Z tego względu w sytuacji jakichkolwiek wątpliwości należy za każdym razem korzystać z uznawanego na świecie standardu ETRTO. Ogólnie firma Continental zaleca montowanie opon rowerowych na obręczach klinczerowych (o zagiętych krawędziach), ponieważ ten wariant obręczy pewniej utrzymuje oponę, stanowczo przy ciśnieniu powietrza powyżej 44 PSI. Pomiary w przypadku obręczy klinczerowych, na przykład 13C-622, podawane są jako szerokość obręczy w mm (rozmiar A), „C” oznacza crotchet (z franc. Haczyk) oraz średnicę obręczy (rozmiar D). Jeśli informacja o rozmiarze starych obręczy nie jest czytelna, szerokość obręczy można zmierzyć przy pomocy suwmiarki, mierząc odległość między odkształconymi krawędziami. Listę obręczy i pasujących do nich opon można dostać od organizacji ETRTO.

Ciśnienie powietrza w ogumieniu

Ciśnienie powietrza wpływa bezpośrednio na prowadzenie, odporność i opór toczenia roweru. Opona może działać poprawnie tylko w określonym zakresie ciśnienia. Oprócz objętości i wagi układu rower/rowerzysta, też przeznaczenie opony jest tu wyraźne. Każda opona Continental ma zalecany zakres ciśnienia powietrza przekazany na ściance bocznej. Jeśli ciśnienie jest zbyt niskie, opona szybciej się zużywa, rozszerza się także ryzyko przebicia i uślizgu opony. Z czasem pojawiają się w dodatku śladowe pęknięcia. Z kolei zbyt wysokie ciśnienie powoduje, że opona jest niezwykle twarda i niekomfortowa. Trakcja, przyczepność i opory toczenia mogą się pogorszyć. Wszystkie systemy ogumienia rowerowego stopniowo tracą ciśnienie. Z tego powodu należy nieraz je kontrolować. Kolarze MTB i turystyczni powinni sprawdzać ciśnienie przynajmniej raz w miesiącu. Szosowcy raz na tydzień. W sytuacji stosowania dętek light i supersonic ciśnienie należy sprawdzać przed każdą jazdą.

Waga opon

Stworzenie lekkiej opony to cel projektantów i pracowników linii produkcyjnej. Czasem jednak zdarzają się odchylenia od wagi przekazanej w katalogu. Wynikają one z pewnej tolerancji grubości oplotu i gumy, niezbędnej w procesie ręcznej produkcji. Waga przekazana w katalogu jest określana w trakcie stworzenia kolekcji przedprodukcyjnej i następnie wielokrotnie weryfikowana. W zależności od modelu, osiągalne są odchylenia do 10 % w stosunku do informacji katalogowych.

Co to jest TPI? budowa osnowy – budowa głównego oplotu.

Osnowa jest głównym oplotem wszelkich opon. Budowa osnowy, materiał i gęstość nici zależą od wymagań stawianych oponie. Firma Continental generalnie stosuje wysokiej jakości osnowy wykonane z tkanych, a następnie gumowanych nici nylonowych: Nylon poprawnie łączy się z kauczukiem i wykazuje korzystną oporność w każdej pogodzie. Gęstość nici nylonowych decyduje o specyficznych własnościach opony. Gęstość nici jest podawana w TPI (threads per inch), czyli skrót ten oznacza liczbę splotów na 1 cal. Rozpowszechniły się tkaniny o 22 TPI, 28 TPI, 60 TPI i 110 TPI. Nad wyraz niepokaźny splot tkaniny sprawia, że opona jest rozciągliwa i chroni osnowę przed przebiciem. Luźny splot tkaniny to obszerniejsza odporność na przecięcie i większa odporność opony. Wybór splotu zależy od przeznaczenia opony. Standardem jest trzywarstwowa osnowa podstawowa. Dodatkowa ochrona Breaker może być umieszczana pod bieżnikiem w celu jeszcze lepszego wzmocnienia opony i powiększenia ochrony przed przebiciem. W zależności od przeznaczenia stosowane są przeróżne struktury ochronne i materiały. Należą do nich na przykład wysokoelastyczny kauczuk specjalny, użytkowany w rodzinie opon Plus oraz tkaninowe warstwy ochronne PolyX i Vectran™ w sportowych oponach wyścigowych. Budowa opony jest opisana w jej specyfikacji technologicznej. Podawana jest liczba warstw, suma TPI i rodzaj ochrony przed przebiciem: 3/180 + Vectran™ oznacza trzy warstwy tkaniny 60 TPI z dopełniającą ochroną Vectran™ Breaker.

Ta strona używa plików cookies. Dowiedz się więcej o celu ich używania: Czytaj więcej » x

Ta strona używa plików cookies. Czytaj więcej »

x