chwilowy brak towaru
Voigtlander Nokton 21 mm f/1,4 to jasny, wszechstronny obiektyw szerokokątny, który zaskakuje fenomenalną jakością obrazu oraz szczególnie płytką głębią ostrości. Budowa optyczna wywodzi się z Ultrona 21 mm f/1,8. Dokonano w niej jednak kilku znacznych modyfikacji, dzięki którym obiektyw zyskał na jakości obrazowania i jasności.
konstrukcja optyczna, bazująca na projekcie Ultrona 21 mm f/1,8, uszlachetniona została przez dodanie dwóch soczewek obustronnie asferycznych i trzech tworzonych ze szkła o ultra niskim współczynniku dyspersji. Łącznie 13 części optycznych rozmieszczonych zostało w 11 grupach. Wszystko po to, żeby podnieść jakość obrazowania obiektywu na jeszcze wyższy poziom oraz dopasować ją do wymagań nowoczesnych aparatów, wyekwipowanych w matryce o rozdzielczościach 48 lub 60 milionów pikseli.
Ogniskowa obiektywu, wynosząca 21 mm, stawia go między super szeroką „piętnastką a tradycyjną „trzydziestką piątką. Kąt widzenia równy 90,3° i minimalna śladowa odległość ostrzenia wynosząca 50 cm (na aparacie dalmierzowym) pozwalają oddać na zdjęciach albo filmie atmosferę panującą w samym sercu wydarzeń. Zniekształcenia optyczne, z którymi często borykają się konstrukcje o krótkiej ogniskowej, w Noktonie 21 mm f/1,4 zostały niemal kompletnie wyeliminowane. Obiektyw idealnie sprawdzi się w trakcie fotografowania krajobrazów i architektury. W fotografii ślubnej, ulicznej i reportażowej umożliwi uchwycenie głównego tematu fotografie na tle jego otoczenia.
Obiektyw nie bez kozery opatrzony został mianem Nokton. Przysłona o świetle f/1,4 w połączeniu z krótką ogniskową pozwala fotografować „z ręki w każdych warunkach oświetleniowych. Zdolność do pracy w niemal całkowitych ciemnościach to jednak nie jedyna zaleta Noktona.
Przysłona pracująca w zakresie od f/1,4 do f/16, odpowiada nie tylko za liczba światła padającego na matrycę aparatu i czas ekspozycji, ale także głębię ostrości malowanego obrazu. W pełni otwarta pozwala wykreować zdjęcia dotąd nieprzeciętne w obiektywach o tej ogniskowej, nad wyraz plastyczne, z wyraźną separacją tematu od tła. Dwunastolistkowa przysłona powoduje, że obszary nieostrości mają przyjemny, aksamitny charakter. Taki obraz był dotąd domeną obiektywów typowych i teleobiektywów. Te czasy już minęły. Przymknięcie przysłony do większej wartości skutkuje uzyskaniem obrazu pełnego detali o wysokiej jakości, od środka kadru aż po same jego krawędzie.
marka Voigtlander słynie z najwyższej jakości wykonania swych obiektywów. Nie inaczej jest w sytuacji Noktona 21 mm f/1,4. Pierścień ostrości porusza się płynnie, lecz z potrzebnym do precyzyjnej pracy oporem. Tubus, zrobiony kompletnie z metalu, zachowa unikatową precyzję działania poprzez mnóstwo lat użytkowania.
Obiektyw wyposażony jest w bagnet typu Leica M, zaprojektowany do aparatów dalmierzowych Leica i Voigtlaner. Przy użyciu trafnego adaptera bagnetowego, Noktona 21 mm f/1,4 założyć można na dowolnym aparacie bezlusterkowym: Canon R, Fujifilm X, Nikon Z, Sony E czy Micro 4/3.
Ta strona używa plików cookies. Czytaj więcej »