W ostatnich latach znaczenie instytucji monetarnych w gospodarce poszczególnych krajów zaczęło stopniowo wzrastać. Banki centralne stają się coraz bardziej konkretnymi instytucjami. Zdaniem Eryka...
Dlaczego niektóre narody są bogate, a inne biedne? Dlaczego tak je różnicują majętność i ubóstwo, zdrowie i choroba, dostatek i głód? spektakularna i nieprzeciętnie inspirująca książka Acemoglu i...
Fascynująca książka ukazująca czynniki wpływające na to, jak całe kraje i pojedynczy ludzie mogą reagować na szerokie wyzwania i jak podnoszą się z kryzysów Jared Diamond porównuje, jak sześć...
W polskiej literaturze naukowej brakuje kompleksowego opracowania eksperckiego poświęconego systemowemu ujęciu zagadnień integracji planowania. Książki o tematyce planowania przestrzennego i...
Antykruchość demonstruje, jak żyć w świecie Czarnych Łabędzi... Długofalowe strategie obecnie już nie działają – taką tezę stawia Nassim Nicholas Taleb. W dzisiejszym świecie przeważa to, co...
zagadkowa książka jednego z najmocniej znanych ekonomistów na świecie, która podważa nasze przekonania na temat ryzyka i korzyści, polityki i religii, finansów i osobistej odpowiedzialności W swej...
W książce zostały przedstawione wyniki badań autora oparte na wywiadach z liderkami prowadzącymi podmioty gospodarki społecznej. Rozmowy koncentrowały się na poznaniu opinii pań zarządzających...
bezprecedensowa książka o wykorzystaniu zdobyczy nowej nauki – architektury wyboru – do podejmowania ulepszonych życiowych decyzji Impuls zmienił sposób, w jaki patrzą na świat poszczególni ludzie,...
Autorzy monografii koncentrują się na problematyce niezbyt niejednokrotnie podejmowanej zarówno przez badaczy polskich, jak i obcojęzycznych, a mianowicie na wzajemnych związkach występujących...
W publikacji "Metodyka kształcenia w zakresie przedsiębiorczości" przedstawiono równocześnie zaktualizowana wiedzę prawno-metodyczną w zakresie nauczania przedsiębiorczości, jak i...
„Monografia stanowi aktualne, niebanalne i oryginalne studium wiedzy w zakresie modeli biznesowych przedsiębiorstw działających w obszarze energetyki wiatrowej. Podjęta tematyka jest bardzo...
Książka prezentuje wnioski płynące z rozważań na temat zmieniających się warunków funkcjonowania organizacji. Zmiany, z którymi na przestrzeni ostatnich lat mierzą się organizacje, zachodzą z coraz...
Książki, które zmieniają sposób myślenia! Branding to mocna, komercyjna i kulturowa siła, która powoduje, iż największe marki są rozpoznawalne dla milionów ludzi na całym świecie. Autor publikacji...
W publikacji zaprezentowane zostaną najnowsze trendy, koncepcje, modele, teorie które powstają, aby rozwiązywać problemy występujące w sektorze publicznym. Prezentowana tematyka przyczyni się do...
"Książka stanowi prezentację teoretycznych założeń korzystnych i najlepszych praktyk zarządzania marketingowego, a także przykładów ich implementacji w biznesie. Dostosowane przykłady stanowią...
Jesteśmy świadkami rewolucji informacyjnej, która przyczynia się do transformacji społeczeństwa i gospodarki. Dzisiaj gospodarka cyfrowa i konwencjonalna przenikają się już tak ściśle, iż trudno je...
Konieczność zintegrowanego podejścia do współczesnej polityki rozwoju narzuca potrzebę wprowadzenia do języka naukowego i praktyki planistycznej nowych pojęć, pozostających dotychczas poza...
"należycie przygotowana i realizowana strategia marketingowa powinna zapewniać przedsiębiorstwu obronę przed konkurencją, a także solidną pozycję na rynku. W trakcie i po zakończeniu jej...
„Niniejsze opracowanie prezentuje rozmaite modele przywództwa w organizacji, a które mogą zostać wdrożone albo stanowić inspirację dla wprowadzenia modyfikacji już funkcjonujących zasad...
Monografia stanowi podsumowanie wieloletnich badań autorki nad funkcjonowaniem systemów gospodarczych. Zawarte w niej analizy teoretyczne i empiryczne dotyczą określenia roli oszczędności w...
Richard Swinburne broni dualizmu substancji, czyli poglądu, iż dusza i ciało to dwie różnorodne i oddzielne na poziomie metafizycznym (bytowym) substancje. W książce Umysł, mózg i wolna wola...
Z powodu rosnącego za interesowania influencer marketingiem i rolą influencerów w budowani u relacji pomiędzy markami a ich odbiorcami umiejętność oceny potencjału cyfrowych i wirtualnych twórców...
Kolegium redakcyjne wydawnictw „Folia Oeconomica wyodrębniło osobną linię prac doktorskich, w stosunku do których Rada Wydziału Ekonomiczno-Socjologicznego i Rada Wydziału Zarządzania uchwaliły...
ciekawa książka jednego z najbardziej znanych ekonomistów na świecie, która podważa nasze przekonania na temat ryzyka i korzyści, polityki i religii, finansów i osobistej odpowiedzialności W swojej...