W ostatnich latach znaczenie instytucji monetarnych w gospodarce poszczególnych krajów zaczęło stopniowo wzrastać. Banki centralne stają się coraz bardziej potężnymi instytucjami. Zdaniem Eryka...
Dlaczego niektóre narody są bogate, a inne biedne? Dlaczego tak je różnicują majętność i ubóstwo, zdrowie i choroba, dostatek i głód? błyskotliwa i niezwykle inspirująca książka Acemoglu i...
"Prowadzenie własnego biznesu wymaga wiedzy o finansach. Opieranie się wyłącznie na intuicji wpędziło w tarapaty dużo obiecujących przedsięwzięć. Choćby jeśli nie ma problemów z przychodami,...
Łańcuch bloków ma wyjątkowy potencjał. W najśmielszym scenariuszu może doprowadzić do odebrania władzy politykom i wielkim firmom, by rozdzielić ją pomiędzy użytkowników. Chodzi tu o odniesienie...
firma osobista. To niejako alternatywne, może nowocześniejsze, a bez dwóch zdań marketingowe określenie na coś, co kiedyś nazywaliśmy reputacją. A reputacja to wiadomo - słyszymy czyjeś nazwisko,...
Sukces Twojego Klienta, to dodatkowo Twój triumf - Jak wspólnie osiągnąć zwycięstwo? Prowadzisz markę i chcesz lepiej zrozumieć tych, którzy korzystają z towarów lub usług Twojej firmy? A może...
Jak ekspresowo zmotywować tych, którym chce się najmniej? Dlaczego coaching (nie) działa, a biznes ma z zasady awersję do 'kołczów'? Jak użyć dorobek psychologii pozytywnej i analizy...
Handlowiec i rekin posiadają ze sobą sporo wspólnego. Rekin to wyjątkowo stary gatunek, który pływa w ziemskich oceanach od setek milionów lat. Z kolei handlowiec to jeden z najstarszych zawodów...
Świat, a zatem także otoczenie rynkowe, w którym funkcjonują giełdy, zmienia się bezustannie. W XVII wieku europejskie spółki giełdowe zarabiały na ogół na handlu cukrem i kawą, które docierały na...
W XXI wieku nadal żyjemy w świecie zaprojektowanym przez mężczyzn dla mężczyzn. Także w świecie reklamy. Nie wierzysz? Przeczytaj! Czy irytuje Cię słowo „naukowczyni", jednakże „naukowiec"...
Relacja pomiędzy sprzedawcami i zakupowcami we współczesnym biznesie przypomina trochę pole bitwy. Celem tych pierwszych jest oczywiście sprzedać jak najwięcej i na jak najmocniej prawidłowych dla...
Social media stały się naszą codziennością. Budzimy się rano i zaglądamy do telefonu - w zależności od wieku i bańki, w której funkcjonujemy, są to Facebook, Instagram, X (dawny Twitter), TikTok,...
Organizuj niezapomniane, wydajne wydarzenia w środkufirmowe Człowiek ― jak flaming ― należy do istot stadnych. Ochoczo szukamy towarzystwa, lubimy się gromadzić i przeżywać wspólnie nieszablonowe...
Zrozum, zanim zaproponujesz rozwiązanie Analiza biznesowa, przeprowadzana poprzez wykonawcę rozwiązań IT dla biznesu, nie polega na zwykłym spisaniu problemów zgłaszanych poprzez klienta. Zapis...
Publikacjami poświęconymi zarządzaniu projektami można wypełnić całe biblioteki. Dostępne są niemal encyklopedyczne kompendia wiedzy na ten temat, wyjaśniające metodologie prowadzenia projektów,...
W social mediach autentyczność to potęga ― ludzie ją doceniają i nagradzają. Przybywa obserwujących, siła marki rośnie. A czy jest ktoś bardziej prawdziwy niżeli człowiek, który w mediach...
Fascynująca książka pokazująca czynniki wpływające na to, jak całe kraje i pojedynczy ludzie mogą reagować na znaczne wyzwania i jak podnoszą się z kryzysów Jared Diamond porównuje, jak sześć...
Oto książka, która nauczy Cię produktywnego rozwiązywania problemów. Mamy na myśli szeroko rozumiane problemy, jakie występują w procesach wykonywanych w organizacjach produkcyjnych, usługowych,...
We współczesnych przedsiębiorstwach ukierunkowanych na rozwój, przewagę i wysoką rentowność, istnieje silne poparcie dla wszelkich innowacji, mogących polepszyć rezultaty wykonywanych w firmie...
W dzisiejszej rzeczywistości gospodarczej sytuacje kryzysowe zdarzają się równocześnie firmom pokaźnym, jak i niewielkim, tak liderom rynku, jak i przedsiębiorstwom wciąż walczącym o silną pozycję....
Antykruchość prezentuje, jak żyć w świecie Czarnych Łabędzi... Długotrwałe strategie aktualnie już nie działają – taką tezę stawia Nassim Nicholas Taleb. W dzisiejszym świecie przeważa to, co...
ciekawa książka jednego z najmocniej znanych ekonomistów na świecie, która podważa nasze przekonania na temat ryzyka i korzyści, polityki i religii, finansów i osobistej odpowiedzialności W swej...
Książka Komunikacja wizerunkowa w reklamie autorstwa Antoniego Benedikta wprowadza nas w świat mistrzowskiej, innowacyjnej reklamy. Autor wyjaśnia czym jest reklama, jej język, kim jest dyrektor...
poprzez dane do najlepszych decyzji! Storytelling oparty na informacji to doskonałe narzędzie dla tych zespołów w firmie, których praca polega pomiędzy innymi na wspieraniu procesów decyzyjnych...