Porównaj zanim kupisz

Książkę napisana została z myślą o nauczycielach i terapeutach pracujących z dziećmi ze specyficznymi trudnościami w nauce. Można w niej znaleźć programy rewalidacji, które pomogą w rutynowych obowiązkach i scenariusze zajęć z opracowanymi kartami pracy gotowymi do zastosowania podczas terapii z podziałem na zaburzone funkcje: - wzrokową, - słuchowo-językową, - koordynację wizualnie-ruchową, a także dla uczniów z innymi zaburzeniami m.in.

zespół Aspergera, zespół Downa, afazja, autyzm, upośledzenie w stopniu lekkim, z niedosłuchem. W poradniku zamieszczone są wzory opinii wydawanej dla rodziców, zespołu orzekającego oraz wzór karty zajęć rewalidacyjnych oraz korekcyjno-kompensacyjnych.

Spis treści: Wstęp Rozdział I. OGÓLNE ZASADY PRACY Z UCZNIEM w trakcie TERAPII PEDAGOGICZNEJ Metoda korzystnego Startu wykorzystanie Metody korzystnego Startu Rozdział II. POCZĄTKI Jak rozpocząć naukę czytania$152 Scenariusz zajęć dla uczniów przygotowujących się do nauki czytania Jak przygotować dziecko do nauki pisania$153 Scenariusz zajęć - dla dzieci zaczynających przygodę z pisaniem Rozdział III.

FUNKCJE WZROKOWE - SCENARIUSZE Temat: Czego tutaj brakuje$154 Temat: Spacer po lesie Temat: Obrazki Temat: Zabawa kolorem Temat: Jaki to wyraz, zdanie$155 Temat: Rodzinna wycieczka Temat: Zabawa słowem Temat: Jedna litera Temat: Wiosna, lato, jesień, zima Temat: Co tutaj nie pasuje$156 Rozdział IV.

FUNKCJE SŁUCHOWO-JĘZYKOWE Scenariusze zajęć - ułatwianie funkcji słuchowo-językowych Temat: Nadaj tytuł Temat: Dokończ Temat: Jaka to melodia$157 Temat: Pomyśl, zamaluj i odpowiedz Temat: Głoski Temat: Co słyszysz$158 Temat: Głoska, sylaba, wyraz Temat: Coraz więcej Temat: Dźwięki Temat: Opowiem Ci bajkę Rozdział V.

KOORDYNACJA widocznie-RUCHOWA Temat: Patrz i pisz Temat: Przeciwieństwa Temat: Skojarz mnie! Temat: Zagadki Temat: Owoce i warzywa Temat: Zabawki Temat: Figury geometryczne Temat: Ułóż to, co ja Temat: Jesień Rozdział VI.

SCENARIUSZE ZAJĘĆ Scenariusz zajęć dla uczniów z autyzmem i zespołem Aspergera Temat: Emocje Scenariusz zajęć dla uczniów z niedosłuchem lub słabosłyszących Temat: Posłuchaj i opowiedz Scenariusz zajęć dla uczniów z niepełnosprawnością intelektualną w stopniu lekkim Temat: Znajdź, powtórz, pogrupuj Scenariusz zajęć dla uczniów z zaburzoną koncentracją uwagi Temat: Litery i cyfry Scenariusz zajęć dla uczniów z zespołem Downa Temat: Dwuznaki Scenariusz zajęć dla uczniów słabowidzących Temat: Ćwiczenia liter mylonych Scenariusz zajęć dla ucznia z afazją Temat zajęć:,,Opowiedz mi...!" Rozdział VII.

PROGRAMY REWALIDACJI Program rewalidacji dla ucznia ze stwierdzonym niedosłuchem Program rewalidacji dla ucznia z autyzmem Program rewalidacji dla ucznia z afazją Program rewalidacji ucznia z niepełnosprawnością intelektualną w stopniu lekkim Rozdział VIII.

ZAMIAST ZAKOŃCZENIA Wzór opinii wystawianej dla rodziców w celu przedłożenia innym specjalistom Wzór Karty Zajęć Specjalistycznych (np. Korekcyjno-kompensacyjne) Wzór Karty Zajęć Rewalidacyjnych Bibliografia Anna Radwańska pedagog i terapeuta pedagogiczny.

Pracuje z śladowymi dziećmi mającymi liczne problemy (zaburzona percepcja wzrokowa, słuchowa, koncentracja uwagi, afazja, autyzm, mutyzm, zespół Downa). Autorka artykułów dla portali parentingowych oraz dla czasopisma,,Baby Junior".

Prowadzi blog: http://przyjaznypedagog.blogspot.

Ta strona używa plików cookies. Dowiedz się więcej o celu ich używania: Czytaj więcej » x

Ta strona używa plików cookies. Czytaj więcej »

x