Porównaj zanim kupisz

Rozbudza zainteresowanie literaturą i kulturą

Uporządkowanie tekstów literackich w oparciu o wartości uniwersalne bliskie uczniom oraz kręgi tematyczne związane z dojrzewaniem. Budowaniem tożsamości w rozmiarze jednostkowym, narodowym i kulturowym co zachęca do czytania i przybliża omawiane treści.
uzupełniające chronologiczne uporządkowanie w obrębie motywów z odwołaniem do kontekstu historycznoliterackiego, a także uporządkowanie genologiczne służy usystematyzowaniu i wzbogaceniu wiedzy ucznia i przygotowuje go do nauki na kolejnym etapie kształcenia.
obecność tekstów z literatury współczesnej dla młodzieży (np. A. Sapkowskiego Granica możliwości) stanowi dla ucznia znaczny argument, żeby sięgnąć po lekturę.
Lekcje poświęcone dziełom sztuki ułatwiają naukę interpretowania nieliterackich tekstów kultury.
najróżniejsze ćwiczenia (odwołujące się do innych dzieł literackich, dotyczące zagadnień filozoficznych, sztuki filmowej, komunikacji językowej czy prac plastycznych i dzieł muzycznych) pomagają nauczycielowi prowadzić bardziej urozmaicone lekcje, a uczniowi dają gwarancję ulepszonego zrozumienia tekstów i uczą sztuki ich interpretacji z zastosowaniem potrzebnych kontekstów.
Polecenia do obowiązkowych lektur wymienionych w nowej podstawie programowej umożliwiają interesujące omówienie i utrwalenie znajomości wymaganych pozycji książkowych.
Zestawy zadań projektowych skatalogowane na końcu każdego rozdziału ułatwiają wykonywanie zespołowych prac długoterminowych, a także kształtują samodzielność uczniów.

potrzebne materiały w jednym podręczniku

Podręcznik łączący treści literacko-kulturowe ze związanymi z nimi zagadnieniami z nauki o języku daje nauczycielowi komfort pracy bez konieczności sięgania do dodatkowych źródeł.
Zagadnienia dotyczące kształcenia językowego pozostały pokaźnie wskazane na pomarańczowych polach, dzięki czemu odnalezienie ich nie sprawia trudności, a budowa podręcznika jest transparentna i funkcjonalna.



zachęca do czytania, pisania i mówienia

Teksty, równocześnie klasyczne, jak i z popularnej wśród młodzieży literatury współczesnej, zostały uporządkowane według kręgów tematycznych, co pomaga w zainteresowaniu uczniów przedmiotem.
Podręcznik kładzie obfity nacisk na rozwijanie kompetencji literackich, kulturowych i językowych, tworzenie różnych form wypowiedzi równocześnie ustnych, jak i pisemnych, takich jak notatka encyklopedyczna, podanie, podziękowanie, różnorodne typy rozprawki, reportaż, klasyczny życiorys, charakterystyka zbiorowości, CV, biogram, petycja, list motywacyjny, co daje możliwość kształcenia umiejętności z zakresu retoryki i stylistyki wymagane w nowej podstawie programowej.

Rozdziały w podręczniku:

1. Szukać odpowiedzi

2. Poszukiwać wzoru

3. Mieć czas na refleksję

4. Iść za głosem serca i słuchać rozumu

5. Bronić ideałów i godności własnej

6. Wyjść zwycięsko z najcięższych prób

7. Znaleźć swoje miejsce

Podtytuł: Szkoła podstawowa
linia procesu: BLIŻEJ SŁOWA
ISBN: 9788302174759
Kod paskowy: 9788302174759
Autorzy: Horwath Ewa, Kiełb Grażyna
Wydanie: 1
Rok wydania: 2018
Kod wydawcy: 20321
Miejscowość: Warszawa
ilość stron: 368
Oprawa: Miękka
PKWiU: 58.11.1
Format: 17.0x24.0cm
Głębokość (mm): 15
Waga: 0.62
Języki: polski
Grupa towarowa: Książka
Ta strona używa plików cookies. Dowiedz się więcej o celu ich używania: Czytaj więcej » x

Ta strona używa plików cookies. Czytaj więcej »

x