chwilowy brak towaru
DOT(1317)
nieprzeciętna ochrona przed aquaplaningiem i wysoki komfort jazdy.
perfekcyjna niepodatność na aquaplaning.
Nowa opona Uniroyal RainExpert 3 pozostała wyekwipowana w bieżnik o strukturze wzorowanej na skórze rekina. Ten specjalny wariant bieżnika minimalizuje turbulencje wody i szybciej odprowadza ją z powierzchni opony. Oznacza to najwyższy poziom ochrony przed aquaplaningiem.
Krótka droga hamowania na mokrej i suchej nawierzchni.
wykorzystanie licznych krawędzi tnących bieżnika gwarantuje świetna przyczepność.w wyniku czego skraca się droga hamowania zarówno na mokrej, jak i suchej nawierzchni. Niskie opory toczenia na każdym typu nawierzchni.
Bieżnik opony Uniroyal RainExpert 3 zagwarantuje optymalne właściwości w kontakcie z nawierzchnią, ograniczając straty energii powodowane tarciem.konsekwencją są niższe opory toczenia na każdej nawierzchni i wydłużone przebiegi.
Asymetryczny bieżnik ze zoptymalizowanym przepływem wody.
Opracowaliśmy „asymetryczny bieżnik ze zoptymalizowanym przepływem wody", który łączy w sobie zalety koncepcji asymetrycznej i kierunkowej rzeźby, ale nie ma ich wad!
Bionika: najnowsze technologie uczą się od natury.
W celu zmniejszenia oporów przepływu wody, a tym samym poprawy skuteczności opony RainExpert 3, przyjrzeliśmy się bliżej strukturze powierzchni skóry rekina.
Funkcjonalność:
Przepływ wody po gładziutkiej powierzchni powoduje turbulencję. Turbulencja wody za każdym razem rozszerza opory przepływu.
Dzięki zastosowaniu struktury skóry rekina uzyskano przepływ wody prawie bez turbulencji.
użycie: W oponie RainExpert 3 struktura skóry rekina pozostała użyta w kanałach obwodowych bieżnika:
Korzyści:
W oponie RainExpert 3 wykorzystaliśmy efekt skóry rekina w celu szybszego usuwania wody z kanałów bieżnika dzięki obniżeniu jej turbulencji.
RainExpert 3 zamontowana poprawnie na samochodzie:
Opona RainExpert 3 wyekwipowana jest w zoptymalizowany pod katem odprowadzania wody asymetryczny wzór bieżnika, który różni się od wzoru kierunkowego.podczas montażu opony na feldze należy zwrócić uwagę na oznaczenia na ścianie bocznej opony:
Outside ( na zewnątrz kola )
Inside ( do w środku koła )
Aquaplaning - puste przestrzenie
Powierzchnia styku bieżnika z nawierzchnią to jedyny komponent łączący samochód z drogą. Wielkość powierzchni styku różni się kształtem w zależności od wielkości opony. Przy oponach do samochodów kompaktowych – ślad pozostawiany przez oponę – wygląda mniej więcej tak i jest w wymiarze dłoni.
Najważniejszym czynnikiem w ochronie przed aquaplaningiem są wolne przestrzenie w styku z nawierzchnią, które pozwalają odprowadzać wodę. Liczba pustych przestrzeni uzależniona jest jedynie od rozmiaru rowków bieżnika.
Zasada funkcjonowania wolnych przestrzeni: Im większa ilość wolnych przestrzeni, tym więcej wody może zostać odprowadzone, a ochrona przed aquaplaningiem jest efektywniejsza.
Poza wolnymi przestrzeniami, struktura bieżnika ma zasadniczy wpływ na skuteczność ochrony przed aquaplaningiem.
Podstawowa zasada funkcjonalności: im krótsza jest droga którą musi przebyć woda w celu jej usunięcia, tym wydajniejsza jest ochrona przed aquaplaningiem.
Dłuższe i bardziej strome rowki są sprawniejsze:
Długie i strome rowki bieżnika umieszczone na zewnętrznym barku opony RainExpert 3 zapewniają odprowadzanie wody do barku jak również do dużego hydrodynamicznego, asymetrycznego rowka znajdującego się w środkowej części opony.
równocześnie kierunek rotacji opony RainExpert 3 nie wpływa na skuteczność aquaplaningu.
Ta strona używa plików cookies. Czytaj więcej »