Porównaj zanim kupisz

Przewlekły ból wpływa na wszystkie obszary naszego życia – na to, jak pracujemy, myślimy i odczuwamy. Utrudnia intensywność zawodową i społeczną, a niemożność podejmowania satysfakcjonujących zajęć sprzyja izolacji, zmniejsza nastrój i prowadzi do pogorszenia kondycji fizycznej. Wszystko to wtórnie potęguje ból. Z biegiem czasu tego typu negatywne wzorce poznawcze i behawioralne umacniają się i stają coraz bardziej wytrzymałe na zmiany.

Program terapeutyczny opisany w niniejszej książce jest oparte na zasadach terapii poznawczo-behawioralnej, która okazała się sprawna w przypadku tego rodzaju dolegliwości. Kładzie nacisk z zasady na potrzebę zwiększenia energiczności pacjenta, a także zmiany negatywnych myśli i zachowań mogących podtrzymywać albo nasilać doznania bólowe. Obejmuje między innymi metody radzenia sobie ze stresem, innowacyjną relaksację mięśni, techniki wyobrażeniowe i restrukturyzację poznawczą. Pomagają one złagodzić ból i usprawniają radzenie sobie z dolegliwościami, co ulepsza jakość życia i zmniejsza zależność od procedur medycznych.

Celem programu terapeutycznego jest:
• ograniczenie wpływu bólu na życie pacjenta,
• nabycie umiejętności pozwalających lepiej radzić sobie z bólem,
• poprawa funkcjonowania fizycznego i emocjonalnego,
• złagodzenie bólu i ograniczenie korzystania ze środków przeciwbólowych.

Niniejszy poradnik – stanowiący uzupełnienie podręcznika terapeuty – służy do utrwalania i powtarzania danych uzyskanych podczas sesji terapeutycznych. Posiada wszystkie materiały niezbędne do realizowania zadań wyodrębnionych przez terapeutę.

Podtytuł: Poradnik pacjenta
ISBN: 9788374897679
Kod paskowy: 9788374897679
Autorzy: Otis John D.
Tłumaczenie: Pałynyczko-Ćwiklińska Agnieszka
Rok wydania: 2018
Kod wydawcy: 20102
ilość stron: 104
Oprawa: Miękka
PKWiU: 58.11.1
Format: 19.0x24.5cm
Głębokość (mm): 8
Waga: 0.215
Języki: polski
Grupa towarowa: Książka
Ta strona używa plików cookies. Dowiedz się więcej o celu ich używania: Czytaj więcej » x

Ta strona używa plików cookies. Czytaj więcej »

x