Porównaj zanim kupisz

Etykieta japońska

chwilowy brak towaru

  • Producent: Wydawnictwo Uniwersytetu Jagiellońskiego
  • Kategoria: Hobby i poradniki
  • ISBN: 9788323343127
  • Oprawa: miękka
  • Autor: Geoff Botting, Boye Lafayette de Mente
  • Wydawnictwo: Wydawnictwo Uniwersytetu Jagiellońskiego
  • Ilość stron: 176
  • Rok wydania: 2017

poręczny podręcznik prawidłowych manier Dlaczego japoński gospodarz oczekuje na podarek, ale wcale nie spieszy się, aby go otworzyć$435 Czy wypada odmówić kieliszka partnerowi biznesowemu z Dalekiego Wschodu$436 I czy możemy się spodziewać, iż Japończyk odpisze na SMS-a$437,,Etykieta japońska" w zwięzły i dostępny sposób ukazuje, jak poruszać się w meandrach obcej kultury - solidnie sformalizowanej, wymagającej i w pełni odmiennej od europejskiej.

Autorzy tłumaczą między innymi, na co należy zwrócić uwagę w trakcie spotkania biznesowego, jakie zasady obowiązują w łaźni publicznej czy w trakcie wizyty w restauracji. To obowiązkowa lektura dla każdego, kto planuje wyjazd do Japonii, współpracuje z Japończykami lub po prostu pasjonuje się ich kulturą.,,W odróżnieniu od licznych internetowych przewodników dotyczących japońskiej etykiety, przez książkę De Mente nie przebija chęć zszokowania Czytelnika tym, jak Japonia inna jest od wszystkiego, co znają.

Wprost przeciwnie: cierpliwie i bardzo przejrzyście tłumaczy nie tylko to, JAK się zachować, ale też dlaczego. Otwiera przy tym umysł na sporo zagadnień związanych z kulturą Japonii i jej rutynowym funkcjonowaniem".

Adrianna Wosińska, Redaktor naczelna TORII,,Książka-mapa, która zabiera w czytelniczą podróż po historycznych i kulturowych meandrach japońskiej etykiety, udzielając przy tym wędrowcowi wielu użytecznych wskazówek, jak lepiej zrozumieć Japończyków i otaczającą ich rzeczywistość.

Aż żal wracać z takiej wyprawy!". Anna Bielak, Redaktor naczelna dziennika,,Japonia-Online",,By nie zatrzymać się pomiędzy stereotypem samuraja i gejszy oraz nie powtarzać błędów płytkiego orientalizmu, z pokorą i wyrozumiałością popatrzmy i zachwyćmy się tym, co przynosi nam Japońska etykieta".

Katarzyna Nowak, Muzeum Sztuki i Techniki Japońskiej Manggha Boye Lafayette de Mente doświadczony dziennikarz, pisarz i redaktor. Od 1949 roku pracował w Japonii, Chinach i Korei. Towarzysz australijskiego podróżnika Bena Carlina, z którym jako pierwszy człowiek przepłynął Pacyfik na amfibii.

Absolwent Uniwersytetu Jochi w Tokio i Amerykańskiego Instytutu Handlu Zagranicznego. Był autorem ponad 70 książek, w tym wielu poświęconych kulturze japońskiej i etykiecie biznesu. Geoff Botting od ponad 25 lat żyje w Japonii.

Jest tłumaczem i dziennikarzem specjalizującym się w sprawach ekonomicznych i biznesowych. Przez lata pracował dla serwisu Kyodo News, największego japońskiego portalu informacyjnego. Jako freelancer współpracuje m.in.

z The Japan Times i Eurobiz Japan. Autor dwóch książek o życiu w Tokio. Jest absolwentem Szkoły Językowej Kai w Tokio i Uniwersytetu Wiktorii w Kanadzie.

Ta strona używa plików cookies. Dowiedz się więcej o celu ich używania: Czytaj więcej » x

Ta strona używa plików cookies. Czytaj więcej »

x